Beroep hulplijnmedewerker

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Conventioneel / Sociaal

Kennis

  • Crisisinterventie
  • Ondernemingsbeleid
  • Ethiek specifiek voor beroepen in de gezondheidszorg

Vaardigheden

  • Telefonisch sociale begeleiding bieden
  • Kwetsbare gebruikers van sociale diensten beschermen
  • Bijdragen aan het waarborgen van veiligheid van individuen
  • Beschikken over computervaardigheden
  • Verslagen van werk met gebruikers van diensten bewaren
  • Situatie van gebruikers van sociale diensten beoordelen
  • Beleidslijnen van de organisatie naleven
  • Stressbestendig zijn
  • Professionele identiteit ontwikkelen in sociaal werk
  • Organisatorische technieken gebruiken
  • Sociale crisissen beheersen
  • Actief luisteren
  • Rekening houden met de sociale invloed van acties op gebruikers van diensten
  • Empathisch zijn
  • Privacy van gebruikers van diensten bewaren
  • Kwaliteitsnormen toepassen bij sociale diensten
  • Zich discreet gedragen
  • Eigen verantwoordelijkheid aanvaarden
  • Telefonisch communiceren

Optionele kennis en vaardigheden

cliënten helpen omgaan met verdriet strategieën voor het omgaan met gevallen van ouderenmishandeling gebruikers van sociale diensten sterker maken gebruikers van sociale diensten doorverwijzen begeleidingsmethodes telefoniesystemen onderhouden gegevens van telefonische oproepen bewaren computer-telefonie-integratie gebruiken mensenrechten promoten pleiten voor gebruikers van sociale diensten informeren over de risico’s van drugs- en alcoholmisbruik crisisinterventie toepassen advies geven over geestelijke gezondheid prestatietendensen van oproepen analyseren communicatie