Beroep huis-aan-huisverkoper

Van deur tot deur verkopers verkopen goederen en diensten van deur tot deur.

Huis-aan-huisverkoper: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Gerelateerde beroepen verkoop op straat

  • Krantenverkoper
  • Lotenverkoper
  • Markt-, straathandelaar
  • Marktkoopman
  • Schoenenpoetser
  • Venter etenswaren
  • Venter non-food

Kennis

  • Verkoopargumenten

    Technieken en verkoopmethoden die worden gebruikt om op een overtuigende manier een product of dienst aan te bieden aan klanten en om aan hun verwachtingen en behoeften te voldoen.

  • Productkennis

    De aangeboden producten, hun functionaliteiten, eigenschappen en wettelijke en reglementaire vereisten.

  • Verkoopstrategieën

    De principes betreffende klantgedrag en doelmarkten met als doel de verkoop van een product of een dienst te promoten.

Vaardigheden

  • Klanten werven

    Activiteiten opstarten om nieuwe en interessante klanten aan te trekken. Vragen naar aanbevelingen en referenties en zoeken naar plaatsen waar potentiële klanten zich bevinden.

  • Verkoopdoelstellingen behalen

    Verkoopdoelen bereiken, gemeten aan inkomsten of verkochte eenheden. De doelstelling binnen een specifieke termijn bereiken, de verkochte producten en diensten dienovereenkomstig prioriteren en van tevoren plannen.

  • Producteigenschappen demonstreren

    Demonstreren hoe een product op een correcte en veilige manier te gebruiken, klanten informatie verstrekken over de belangrijkste kenmerken en voordelen van het product, de werking, het correcte gebruik en het onderhoud toelichten. Potentiële klanten overtuigen om artikelen te kopen.

  • Verschillende communicatiekanalen gebruiken

    Gebruik maken van verschillende soorten communicatiekanalen zoals verbale, handgeschreven, digitale en telefooncommunicatie, met als doel ideeën of informatie uit te werken en uit te wisselen.

  • Letten op persoonlijke uitstraling

    Het juiste professionele imago van het project door persoonlijke verschijning waarborgen, is altijd van de hoogste norm. De juiste outfit en algemeen beeld en voorkomen kiezen; dagelijks inspanningen leveren om een goede indruk te geven.

  • Klantgericht zijn

    Houding die de klant in alle gevallen centraal stelt.

  • Aanpassen aan verschillende weersomstandigheden

    Omgaan met regelmatige blootstelling aan extreme weersomstandigheden en gevaarlijke omgevingen.

  • Zelfstandig werken in de verkoop

    Eigen werkwijzen ontwikkelen met weinig tot geen supervisie. Producten verkopen, communiceren met klanten en de verkoop coördineren en tegelijkertijd onafhankelijk van anderen werken. Op zichzelf vertrouwen om de dagelijkse taken uit te voeren.

  • Klanten helpen

    Klanten ondersteunen en adviseren bij het nemen van aankoopbeslissingen, door hun behoeften te begrijpen, geschikte diensten en producten voor hen te selecteren en op beleefde wijze vragen te beantwoorden over producten en diensten.

  • Presentatiemateriaal voorbereiden

    Documenten, slideshows, posters en alle andere media voorbereiden die nodig zijn voor een specifiek publiek.

  • Verkoopbezoeken bij klanten plannen

    Plannen van dagelijkse verkooproutes en klantenbezoeken om nieuwe diensten of producten te introduceren of te verkopen.

  • Opvolging van klanten implementeren

    Strategieën implementeren die zorgen voor follow-up na de verkoop van de tevredenheid of loyaliteit van de klant ten aanzien van het product of de dienst.

  • Gezondheids- en veiligheidsnormen toepassen

    De door de respectieve autoriteiten vastgestelde gezondheids- en veiligheidsnormen naleven.

  • Over prijzen onderhandelen

    Een overeenkomst over de prijs van de aangeboden producten of diensten regelen.

  • Behoeften van klanten identificeren

    Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.

  • Klanttevredenheid garanderen

    Omgaan met de verwachtingen van de klanten op professionele wijze, anticiperen en inspelen op hun behoeften en wensen. Zorgen voor een flexibele klantendienst om de tevredenheid en loyaliteit van de klant te waarborgen.

  • Actief verkopen

    Het leveren van gedachten en ideeën op een impactvolle en invloedrijke manier om klanten te overtuigen om geïnteresseerd te raken in nieuwe producten en promoties. Klanten ervan overtuigen dat een product of dienst aan hun behoeften voldoet.

Optionele kennis en vaardigheden

diefstal voorkomen gegevens over de verkoop bijhouden creditcardbetalingen dialect spreken vertrouwensband met klanten tot stand brengen koppelverkoop toepassen consumentenbescherming relaties met klanten onderhouden producten voorbereiden betalingen verwerken

Source: Sisyphus ODB