Beroep hotelconciërge

Hotelconciërges verstrekken informatie aan klanten, helpen gasten met verschillende taken, zoals het maken van restaurantreserveringen, het aanbevelen van entertainment, het boeken van vervoer (limousines, vliegtuigen, boten, enz.) en andere diensten, de aanschaf van tickets voor speciale evenementen, en het assisteren bij diverse reisarrangementen en rondleidingen op lokale attracties.

Hotelconciërge: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Vaardigheden

  • Behoeften van klanten identificeren

    Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.

  • Aan toerisme gerelateerde informatie verschaffen

    Klanten relevante informatie verstrekken over historische en culturele locaties en evenementen, en deze informatie op een ludieke en informatieve manier overbrengen.

  • Klachten van klanten afhandelen

    Klachten en negatieve feedback van klanten beheren om problemen aan te pakken en, zo nodig, te zorgen voor een snel herstel van de dienstverlening.

  • Klantenservice verlenen

    Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.

  • Relaties met klanten onderhouden

    Een duurzame en betekenisvolle relatie met klanten opbouwen om tevredenheid en trouw te garanderen door accuraat en vriendelijk advies en ondersteuning te bieden, kwaliteitsproducten en -diensten te leveren en naverkoopinformatie en -service te verstrekken.

  • Gezondheids-, veiligheids- en hygiënewetgeving op het gebied van voedsel naleven

    De veiligheid en de hygiëne van levensmiddelen in acht nemen bij de bereiding, vervaardiging, verwerking, opslag, distributie en levering van levensmiddelen.

  • Klanten met bijzondere behoeften assisteren

    Cliënten met speciale behoeften helpen met inachtneming van relevante richtlijnen en speciale normen. Hun behoeften herkennen en zo nodig adequaat op deze behoeften reageren.

  • Gasten begroeten

    Welkom op een vriendelijke manier verwelkomen op een bepaalde plaats.

Optionele kennis en vaardigheden

verkoopstrategieën ten uitvoer brengen post bezorgen reserveringen verwerken een incidentenrapportage bijhouden materiaal met lokale informatie distribueren het gastengedeelte overdragen marketingstrategieën implementeren gevoelige persoonlijke gegevens verwerken bestellingen voor roomservice opnemen alcohol- en drugsmisbruik detecteren beoordelen of een ruimte schoon is de privacy van gasten waarborgen

Source: Sisyphus ODB