Beroep hotelconciërge
Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.
Persoonlijkheidstypen
- Sociaal / Conventioneel
Vaardigheden
- Relaties met klanten onderhouden
- Klachten van klanten afhandelen
- Klanten met bijzondere behoeften assisteren
- Behoeften van klanten identificeren
- Klantenservice verlenen
- Gasten begroeten
- Gezondheids- veiligheids- en hygiënewetgeving op het gebied van voedsel naleven
- Aan toerisme gerelateerde informatie verschaffen
Optionele kennis en vaardigheden
beoordelen of een ruimte schoon is de privacy van gasten waarborgen materiaal met lokale informatie distribueren bestellingen voor roomservice opnemen marketingstrategieën implementeren verkoopstrategieën ten uitvoer brengen het gastengedeelte overdragen reserveringen verwerken een incidentenrapportage bijhouden post bezorgen alcohol- en drugsmisbruik detecteren gevoelige persoonlijke gegevens verwerkenLoopbaanperspectief
Het beroep hotelconciërge behoort tot de beroepsgroep Receptionisten en telefonisten. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 3900 | gemiddeld |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 23400 | gemiddeld |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 27300 | laag |
salarisgroei tijdens loopbaan | gemiddeld | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | erg hoog | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | hoog | |
samenhang baankans met economie | gemiddeld |