Beroep horecavestigingsreceptionist

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Conventioneel / Ondernemend

Vaardigheden

  • Het gastengedeelte overdragen
  • Verkoopstrategieën ten uitvoer brengen
  • Klachten van klanten afhandelen
  • Gasten begroeten
  • Aankomst en vertrek organiseren
  • Klantenservice verlenen
  • Relaties met klanten onderhouden
  • Vertrek uit een accommodatie afhandelen
  • Klanten met bijzondere behoeften assisteren
  • Marketingstrategieën implementeren
  • Boekingen verwerken
  • Klantgegevens vastleggen
  • De voorzieningen van een hotelkamer uitleggen
  • Financiële transacties verwerken
  • Behoeften van klanten identificeren
  • Gezondheids- veiligheids- en hygiënewetgeving op het gebied van voedsel naleven
  • Aan toerisme gerelateerde informatie verschaffen

Optionele kennis en vaardigheden

de rekening aan het eind van de dag opmaken bestellingen voor roomservice opnemen materiaal met lokale informatie distribueren letten op persoonlijke bezittingen van klanten alcohol- en drugsmisbruik detecteren de privacy van gasten waarborgen receptiemedewerkers opleiden beoordelen of een ruimte schoon is reserveringen verwerken een incidentenrapportage bijhouden