Beroep horecavestigingsreceptionist

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Conventioneel / Ondernemend

Vaardigheden

  • Behoeften van klanten identificeren
  • Verkoopstrategieën ten uitvoer brengen
  • Relaties met klanten onderhouden
  • Aan toerisme gerelateerde informatie verschaffen
  • Marketingstrategieën implementeren
  • Gezondheids- veiligheids- en hygiënewetgeving op het gebied van voedsel naleven
  • Vertrek uit een accommodatie afhandelen
  • Klanten met bijzondere behoeften assisteren
  • Het gastengedeelte overdragen
  • De voorzieningen van een hotelkamer uitleggen
  • Gasten begroeten
  • Klachten van klanten afhandelen
  • Aankomst en vertrek organiseren
  • Klantenservice verlenen
  • Klantgegevens vastleggen
  • Boekingen verwerken
  • Financiële transacties verwerken

Optionele kennis en vaardigheden

alcohol- en drugsmisbruik detecteren bestellingen voor roomservice opnemen een incidentenrapportage bijhouden beoordelen of een ruimte schoon is materiaal met lokale informatie distribueren reserveringen verwerken receptiemedewerkers opleiden de privacy van gasten waarborgen letten op persoonlijke bezittingen van klanten de rekening aan het eind van de dag opmaken