Beroep horecavestigingsreceptionist

De receptionisten van een horecagelegenheid zijn eerste aanspreekpunt voor en bieden assistentie aan de gasten. Zij zijn ook verantwoordelijk voor het opnemen van boekingen, het verwerken van betalingen en het geven van informatie.

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Ondernemend / Sociaal

Gerelateerde beroepen hotel, restaurant

  • Hotel portier
  • Manager/directeur hostel of bed and breakfast
  • Manager/directeur hotel, hotelketen
  • Manager/directeur restaurant
  • Medewerker bed and breakfast
  • Medewerker persoonlijke dienstverlening, anders
  • Medewerker spoelkeuken
  • Standplaats hostess

Vaardigheden

  • Het gastengedeelte overdragen
  • Verkoopstrategieën ten uitvoer brengen
  • Klachten van klanten afhandelen
  • Gasten begroeten
  • Aankomst en vertrek organiseren
  • Klantenservice verlenen
  • Relaties met klanten onderhouden
  • Vertrek uit een accommodatie afhandelen
  • Klanten met bijzondere behoeften assisteren
  • Marketingstrategieën implementeren
  • Boekingen verwerken
  • Klantgegevens vastleggen
  • De voorzieningen van een hotelkamer uitleggen
  • Financiële transacties verwerken
  • Behoeften van klanten identificeren
  • Gezondheids- veiligheids- en hygiënewetgeving op het gebied van voedsel naleven
  • Aan toerisme gerelateerde informatie verschaffen

Optionele kennis en vaardigheden

de rekening aan het eind van de dag opmaken bestellingen voor roomservice opnemen materiaal met lokale informatie distribueren letten op persoonlijke bezittingen van klanten alcohol- en drugsmisbruik detecteren de privacy van gasten waarborgen receptiemedewerkers opleiden beoordelen of een ruimte schoon is reserveringen verwerken een incidentenrapportage bijhouden