Beroep hoofd verzekeringsagentschap

Hoofden van verzekeringsagentschappen coƶrdineren en houden toezicht op de werkzaamheden van een instelling of een bijkantoor van een instelling die verzekeringsdiensten aanbiedt. Zij verstrekken cliƫnten advies over verzekeringsproducten.

Hoofd verzekeringsagentschap: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Belastingwetgeving

    Belastingwetgeving die van toepassing is op een specifiek specialisatiedomein, zoals invoerbelasting, omzetbelasting, enz.

  • FinanciĆ«le analyse

    Het proces van het beoordelen van de financiĆ«le mogelijkheden, de middelen en de status van een organisatie of persoon door het analyseren van financiĆ«le overzichten en verslagen om goed geĆÆnformeerde zakelijke of financiĆ«le beslissingen te kunnen nemen.

  • Boekhoudkundige technieken

    De technieken voor het registreren en samenvatten van zakelijke en financiƫle transacties en het analyseren, verifiƫren en rapporteren van de resultaten.

  • Verzekeringsrecht

    De wet en regelgeving betreffende de overeenkomsten inzake de overdracht van risicoā€™s of verliezen van de ene partij, de verzekerde, naar een andere, de verzekeraar, in ruil voor een periodieke betaling. Hierbij gaat het onder meer om de regulering van verzekeringsclaims en het verzekeringswezen.

  • Soorten verzekeringen

    De verschillende bestaande beleidsmaatregelen voor risico- of verliesoverdracht en hun kenmerken, zoals ziekteverzekering, autoverzekering of levensverzekering.

  • Principes voor bedrijfsbeheer

    Beginselen van bedrijfsbeheermethoden, zoals de planning van de strategie, efficiƫnte productiemethoden, de coƶrdinatie van mensen en middelen.

  • Verzekeringsmarkt

    De trends en belangrijke bepalende factoren op de verzekeringsmarkt, de verzekeringmethoden en -praktijken, en de identificatie van de voornaamste belanghebbenden in de verzekeringssector.

  • Verzekeringsbeginselen

    Inzicht in de beginselen van verzekering, met inbegrip van de aansprakelijkheid van derden, voorraden en faciliteiten.

  • FinanciĆ«le jaarrekeningen

    De financiƫle overzichten die tezamen een beeld geven van de financiƫle positie van een onderneming aan het einde van een bepaalde periode of van het boekjaar. Financiƫle jaarrekeningen bestaan uit vijf delen: een balans, een winst- en verliesrekening, een overzicht van de mutaties in het eigen vermogen, een kasstroomoverzicht en een toelichting.

  • Financieel beheer

    Het gebied binnen de financiƫle wetenschappen dat zich richt op analyses van het praktische proces en instrumenten voor het aanwijzen van financiƫle middelen. Het omvat de structuur van ondernemingen, investeringsbronnen en de waardevergroting van ondernemingen door besluiten van het management.

  • Schadevorderingsprocedures

    De verschillende procedures die worden gebruikt om bij een verzekeringsmaatschappij formeel een betaling voor een geleden verlies te vragen.

  • Maatschappelijk verantwoord ondernemen

    Het omgaan met of beheren van bedrijfsprocessen op een verantwoordelijke en ethische manier, waarbij de economische verantwoordelijkheid voor de aandeelhouders even belangrijk wordt geacht als de verantwoordelijkheid voor sociale en milieubelanghebbenden.

Vaardigheden

  • Financieel plan opstellen

    Een financieel plan ontwikkelen overeenkomstig de financiƫle en cliƫntenregelgeving, met inbegrip van het profiel van de belegger, het financieel advies en de onderhandelings- en transactieplannen.

  • FinanciĆ«le prestaties van een bedrijf analyseren

    Op basis van de jaarrekening, de financiƫle staten en de externe informatie van de markt, de prestaties van de onderneming in financiƫle aangelegenheden analyseren om vast te stellen welke acties zouden kunnen worden ondernomen om de winst te vergroten.

  • FinanciĆ«le marktontwikkelingen analyseren

    De tendensen van een financiƫle markt monitoren om in de loop van de tijd in een bepaalde richting te bewegen.

  • Technische communicatievaardigheden toepassen

    Technische details op beknopte wijze uitleggen aan niet-technische klanten, belanghebbenden of andere geĆÆnteresseerde partijen.

  • Advies geven over financiĆ«le zaken

    Overleg plegen, advies uitbrengen en oplossingen voorstellen met betrekking tot financieel beheer, zoals het verwerven van nieuwe activa, het doen van investeringen en het toepassen van fiscale efficiƫntiemethoden.

  • Naleving van bedrijfsregels waarborgen

    Garanderen dat de activiteiten van de werknemers in overeenstemming zijn met de voorschriften van de bedrijven, zoals ze werden geĆÆmplementeerd volgens de richtlijnen, verordeningen, beleidslijnen en programmaā€™s van de klant.

  • Verzekeringstarieven berekenen

    Informatie verzamelen over de situatie van uw klant en hun premie berekenen op basis van verschillende factoren zoals hun leeftijd, woonplaats en de waarde van hun huis, eigendom en andere relevante activa.

  • Kosten-batenanalyserapporten verstrekken

    Opstellen, samenstellen en communiceren van rapporten, uitgesplitst naar kostenanalyse van het voorstel en de begrotingsplannen van de onderneming. Analyseren van de financiƫle of sociale kosten en baten van een project of investering over een bepaalde periode.

  • Omgaan met managers

    Omgaan met managers van andere afdelingen om een effectieve service en communicatie te waarborgen, d.w.z. verkoop, planning, inkoop, handel, distributie en techniek.

  • Streven naar bedrijfsgroei

    Strategieƫn en plannen ontwikkelen om een duurzame groei van de onderneming te bewerkstelligen, ongeacht of het gaat om de eigen onderneming of om die van iemand anders. Ernaar streven de inkomsten en positieve kasstromen te verhogen.

  • Bedrijfsnormen volgen

    Leiden en managen volgens de gedragscode van de organisatie.

  • Leiding geven aan personeel

    Werknemers en ondergeschikten beheren, die in een team of individueel werken, om hun prestaties en bijdrage te maximaliseren. Hun werkzaamheden en activiteiten plannen, instructies geven, de werknemers motiveren en aansturen om de doelstellingen van de onderneming te bereiken. Monitoren en meten hoe een werknemer zijn verantwoordelijkheden nakomt en hoe goed deze activiteiten worden uitgevoerd. Gebieden voor verbetering identificeren en suggesties doen om dit te verwezenlijken. Leiding geven aan een groep mensen om hen te helpen doelstellingen te bereiken en een doeltreffende werkrelatie tussen het personeel behouden.

  • Richtlijnen voor underwriting opstellen

    Richtlijnen opstellen voor de beoordeling van risicoā€™s en om te bepalen of het aanvaarden van aansprakelijkheid en het toekennen van betalingen het risico waard voor de organisatie is. Betere analysemethoden ontwikkelen om ervoor te zorgen dat alle aspecten van het underwritingproces worden onderzocht.

  • Inspanningen coƶrdineren voor bedrijfsontwikkeling

    Synchronisatie van inspanningen, plannen, strategieƫn en acties die worden uitgevoerd op de afdelingen van ondernemingen met het oog op de groei van het bedrijf en de omzet. Bedrijfsontwikkeling bewaren als het eindresultaat van alle inspanningen van het bedrijf.

  • Financieringsmiddelen beheren

    Budgetten en financiƫle middelen monitoren en controleren voor een bekwaam beheer ten aanzien van bedrijfsmanagement.

  • Gezondheids- en veiligheidsprocedures plannen

    Procedures opstellen voor het handhaven en verbeteren van gezondheid en veiligheid op de werkplek.

  • Operationele activiteiten coƶrdineren

    De activiteiten en verantwoordelijkheden van het operationele personeel synchroniseren om ervoor te zorgen dat de middelen van een organisatie zo efficiƫnt mogelijk worden gebruikt om de gespecificeerde doelstellingen te bereiken.

  • Statistische gegevens voor verzekeringsdoeleinden verzamelen

    Statistieken produceren over potentiƫle risico's zoals natuur- en technische rampen en productiestilstanden.

  • FinanciĆ«le beleidslijnen handhaven

    De uitvoering van het financiƫle beleid van de onderneming met betrekking tot alle begrotings- en boekhoudprocedures van de organisatie lezen, begrijpen en handhaven.

  • Verzekeringspolissen opstellen

    Schrijven van een contract met alle benodigde gegevens, zoals het verzekerde product, de uit te keren bedragen, hoe vaak de betaling nodig is, de persoonlijke gegevens van de verzekerde en onder welke voorwaarden de verzekering geldig of ongeldig is.

  • Organisatorische structuur ontwikkelen

    Het opzetten en ontwikkelen van de organisatiestructuur van een groep mensen die samenwerken om de doelstellingen van de organisatie te verwezenlijken.

  • Strategische bedrijfsbeslissingen nemen

    Analyseren van bedrijfsinformatie en raadpleging van bestuurders met het oog op de besluitvorming in een gevarieerde reeks van aspecten die van invloed zijn op de vooruitzichten, de productiviteit en de duurzame werking van een bedrijf. Afwegen van de opties en alternatieven voor een uitdaging en goede rationele beslissingen te nemen op basis van analyse en ervaring.

  • Contracten beheren

    Onderhandelen over de termijnen, voorwaarden, kosten en andere specificaties van een contract, om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan de wettelijke vereisten en juridisch afdwingbaar zijn. Toezien op de uitvoering van het contract, eventuele wijzigingen overeenkomen en documenteren.

  • Behoeften van cliĆ«nten identificeren

    Identificeren van de gebieden waar de klant hulp nodig kan hebben en onderzoeken van de mogelijkheden om in die behoeften te voorzien.

  • Zakenrelaties aangaan

    Een positieve langdurige relatie tot stand brengen tussen organisaties en geĆÆnteresseerde derde partijen zoals leveranciers, distributeurs, aandeelhouders en andere belanghebbenden om hen te informeren over de organisatie en haar doelstellingen.

Optionele kennis en vaardigheden

financiĆ«le informatie verzamelen financiĆ«le informatie samenvatten claimdossiers analyseren beslissen over verzekeringsaanvragen verzekeringsprocedures evalueren advies geven over beleggingen schade inschatten beleggingsbeslissingen nemen personeel aanwerven contractenrecht marketingactiviteiten coƶrdineren schadebeoordeling organiseren materialen om beslissingen te nemen produceren verzekeringen verkopen reclamecampagnes plannen contractuele geschillen beheren verzekeringsrisicoā€™s analyseren boekhouding controleren claimdossiers beheren regelingen voor samenwerking opstellen financiĆ«le risicoā€™s beheren verzekeringsbehoeften analyseren de organisatie vertegenwoordigen onderzoekers van claims begeleiden marktonderzoek uitvoeren toezicht houden op boekhoudkundige werkzaamheden

Source: Sisyphus ODB