Beroep Hoofd afdeling administratie

  • Shutterstock.com
    Hoofd afdeling administratie

Een hoofd afdeling administratieve diensten plant, bestuurt of coördineert de ondersteunende diensten van een organisatie, zoals administratie, postdistributie, telefoon, receptie en andere ondersteunende taken. Houdt in sommige gevallen toezicht op planning, onderhoud en beheer van voorzieningen en gebouwen.

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Ondernemend / Artistiek
  • Ondernemend / Conventioneel
  • Ondernemend / Onderzoekend

Taken hoofd afdeling administratie

  • Geeft leiding aan of coördineert de ondersteunende dienst van een organisatie, bijvoorbeeld postdistributie, inkoop, receptie, beveiliging of beheer van gebouw.
  • Ontwikkelt plannen en bepaalt doelstellingen voor de afdeling.
  • Organiseert de activiteiten en middelen van de dienst en bepaalt werkschema's.
  • Neemt personeel aan of ontslaat personeel.
  • Geeft leiding aan personeel van de afdeling en eventuele andere afdelingen, wijst taken toe en delegeert verantwoordelijkheden.
  • Controleert en monitort de dienstverlening om een voorspoedig verloop te garanderen.
  • Maakt en controleert operationele en financiële rapporten om de accuratesse en efficiëntie te garanderen.
  • Administreert en controleert de budgetten voor de dienst.
  • de administratieve taken van de afdeling.
  • Houdt toezicht op het onderhoud en herstel van voorzieningen, machines, apparatuur en andere middelen.
  • Analyseert interne processen en ontwikkelt, geeft aanbevelingen en implementeert procedurele of beleidsaanpassingen ter verbetering van het proces en de systemen.

Gerelateerde beroepen kantoorpersoneel