Beroep groothandelaar in suiker, chocolade en suikerwaren

Groothandelaren in suiker, chocolade en suikerwaren onderzoeken potentiële grootafnemers en -leveranciers en matchen hun behoeften. Zij sluiten transacties voor grote hoeveelheden goederen.

Groothandelaar in suiker, chocolade en suikerwaren: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Productkennis

    De aangeboden producten, hun functionaliteiten, eigenschappen en wettelijke en reglementaire vereisten.

  • Verkoopstrategieën

    De principes betreffende klantgedrag en doelmarkten met als doel de verkoop van een product of een dienst te promoten.

  • Suiker-, chocolade- en suikerwerkproducten

    De suiker-, chocolade- en suikerwerkproducten, hun functies, eigenschappen en wettelijke en bestuursrechtelijke voorschriften.

Vaardigheden

  • Onderhandelen over verkoopcontracten

    Komen tot een overeenkomst tussen handelspartners waarbij de nadruk ligt op voorwaarden, specificaties, leveringstijd, prijs, enz.

  • Leveranciers identificeren

    Potentiële leveranciers identificeren voor verdere onderhandelingen. Rekening houden met aspecten als de kwaliteit van het product, duurzaamheid, lokale herkomst, seizoensgebondenheid en dekking van het gebied. De waarschijnlijkheid beoordelen voor het verkrijgen van voordelige contracten en overeenkomsten.

  • Behoeften van klanten identificeren

    Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.

  • Financiële zakelijke terminologie begrijpen

    De betekenis begrijpen van financiële basisbegrippen en -termen die in bedrijven en financiële instellingen of organisaties worden gebruikt.

  • Ondernemingszin tonen

    Blijk geven van een proactieve houding en vastberadenheid om succes te boeken in het bedrijfsleven

  • Marktonderzoek uitvoeren

    Verzamelen, beoordelen en vertegenwoordigen van gegevens over de doelmarkt en klanten om strategische ontwikkeling en haalbaarheidsstudies te faciliteren. Markttrends identificeren.

  • Vervoersactiviteiten plannen

    De mobiliteit en het vervoer voor verschillende afdelingen plannen met het oog op het best mogelijke transport van uitrustingen en materialen. Onderhandelen over de best mogelijke bezorgtarieven; verschillende biedingen vergelijken en het meest betrouwbare en kosteneffectieve bod kiezen.

  • Zakenrelaties aangaan

    Een positieve langdurige relatie tot stand brengen tussen organisaties en geïnteresseerde derde partijen zoals leveranciers, distributeurs, aandeelhouders en andere belanghebbenden om hen te informeren over de organisatie en haar doelstellingen.

  • Financiële verslagen bijhouden

    Bijhouden en afronden van formele documenten die de financiële transacties van een bedrijf of project vertegenwoordigen.

  • Onderhandelen over de verkoop van grondstoffen

    Bespreken van de eisen van de klant voor het kopen en verkopen van grondstoffen en onderhandelen over de verkoop en aankoop ervan om de voordeligste overeenkomst te verkrijgen.

  • Beschikken over computervaardigheden

    Op een efficiënte manier gebruiken van computers, IT-apparatuur en moderne technologie .

  • Leveranciersrisico’s beoordelen

    De prestaties van de leverancier evalueren om te beoordelen welke leveranciers wel of niet adequaat presteren, de overeengekomen contracten navolgen, te allen tijde aan de vereisten en de gewenste kwaliteit voldoen, of die toekomstige risico’s met zich mee kunnen brengen.

  • Contact leggen met verkopers

    Verkopers van grondstoffen identificeren en contact opnemen.

  • Internationale marktprestaties volgen

    De internationale marktprestaties op de voet volgen door op de hoogte te blijven van de vakmedia en de ontwikkelingen van het handelsverkeer.

  • Onderhandelen over inkoopvoorwaarden

    Onderhandelen over voorwaarden zoals prijs, kwantiteit, kwaliteit en leveringsvoorwaarden met verkopers en leveranciers om de voordeligste inkoopvoorwaarden te garanderen.

  • Nieuwe zakenkansen identificeren

    Potentiële klanten of producten nastreven om extra omzet te genereren en te zorgen voor groei.

  • Contact leggen met kopers

    Kopers van grondstoffen identificeren en contact met hen opnemen.

Source: Sisyphus ODB