Beroep garderobemedewerker

  • Shutterstock.com
    garderobemedewerker

Een garderobemedewerker bewaart en houdt toezicht op de jassen, tassen en andere bezittingen van gasten tijdens hun verblijf in bijv. theaters, concertgebouwen, hotels, restaurants of musea.

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Realistisch / Conventioneel
  • Sociaal / Ondernemend

Taken garderobemedewerker

  • Ontvangt gasten en neemt hun jassen, tassen, paraplu's en andere bezittingen aan.
  • Kent een specifiek nummer toe aan de bezittingen van de gasten.
  • Geeft de gasten een bon die overeenkomt met het nummer van hun bezittingen.
  • Berekent de kosten en rekent af.
  • Bergt jassen, tassen en andere persoonlijke bezittingen op volgens het nummer op de bon en houdt er toezicht op.
  • Geeft jassen, tassen en andere persoonlijke bezittingen terug aan de gasten.
  • Houdt de garderobe schoon en netjes.
  • Beantwoordt vragen van klanten of informeert hen over de kosten, beschikbaarheid, het beleid en de procedures van de garderobevoorzieningen.
  • Geeft problemen en klachten van gasten door aan leidinggevenden.
  • Rapporteert en documenteert veiligheidsproblemen, mogelijk gevaarlijke omstandigheden en risicovolle praktijken en procedures.

Gerelateerde beroepen bewaker

  • Bad of sauna medewerker

Vaardigheden

  • Gasten begroeten
  • Letten op persoonlijke bezittingen van klanten
  • Gevonden voorwerpen beheren
  • Communiceren met klanten
  • Klantenservice verlenen

Optionele kennis en vaardigheden

veiligheids- en bewakingsapparatuur bedienen klachten van klanten afhandelen voorraad van sanitaire voorzieningen aanvullen klanten met bijzondere behoeften assisteren regelgeving inzake brandveiligheid toezicht houden op de wasservice voor hotelgasten vergoedingen innen voor het gebruik van de garderobe professionele administratie bijhouden toiletfaciliteiten schoonhouden linnengoed beheren versnaperingen verkopen de weg wijzen aan gasten noodevacuatieplannen beheren informatie geven over diensten van de faciliteit handdoeken aanvullen gasten bij hun vertrek helpen veiligheid van een hotel waarborgen