Beroep facturist

Factureringsmedewerkers maken facturen en creditnota's, geven deze aan klanten met alle benodigde hulpmiddelen en updaten klantendossiers. Ze sturen facturen naar klanten en maandelijkse klantenoverzichten, updaten klantendossiers, verwerken creditnota's, voeren facturen in en dienen facturen in, enz.

Facturist: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Gerelateerde beroepen kantoorpersoneel

  • Administratief medewerker
  • Administratief medewerker personeelszaken
  • Administratief medewerker secretariaat
  • Administratief medewerker, anders
  • Archief medewerker
  • Codeer medewerker
  • Hoofd afdeling administratie
  • Inkoopmedewerker
  • Marketing medewerker
  • Medewerker bestellingen
  • Medewerker betalingen, facturist
  • Medewerker bevrachting
  • Medewerker boekhouding
  • Medewerker hypotheken
  • Medewerker kredietverlening
  • Medewerker makelaardij
  • Medewerker nieuwe klanten
  • Medewerker order planning
  • Medewerker postkamer
  • Medewerker productieplanning
  • Medewerker salarisadministratie
  • Medewerker verzekeringen
  • Medewerker voor hulp bij invullen formulieren
  • Statistisch medewerker
  • Teamleider administratief medewerkers
  • Verkoopmedewerker binnendienst
  • Voorraadadministrateur
  • Weger
  • Werkvoorbereider materialen

Kennis

  • Processen van de financiële afdeling

    De verschillende processen, taken, vaktermen, organisatierollen en andere specifieke kenmerken van een financiële afdeling in een organisatie. Inzicht in jaarrekeningen, investeringen, publicatiebeleid, enz.

  • Financiële draagkracht

    Financiële verrichtingen zoals berekeningen, kostenramingen, begrotingsbeheer waarbij rekening wordt gehouden met relevante commerciële en statistische gegevens, zoals gegevens over materialen, leveringen en mankracht.

Vaardigheden

  • Zakelijke documenten ordenen

    Documenten samenvoegen die afkomstig zijn van het fotokopieerapparaat, de post of de dagelijkse activiteiten van de bedrijven.

  • Formulieren invullen

    Formulieren invullen van een andere aard met juiste informatie, duidelijk handschrift en binnen een korte termijn.

  • Klantgegevens vastleggen

    Het bijhouden en opslaan van gestructureerde gegevens en dossiers over klanten in overeenstemming met de bescherming van de klantgegevens en de privacyregels.

  • Documenten archiveren

    Een bestandssysteem opmaken. Een documentcatalogus schrijven. Documenten enz., labelen

  • Financiële verslagen bijhouden

    Bijhouden en afronden van formele documenten die de financiële transacties van een bedrijf of project vertegenwoordigen.

  • Kredietgeschiedenis van klanten bewaren

    De kredietgeschiedenis van cliënten met relevante transacties, bewijsstukken en gegevens over hun financiële activiteiten creëren en in stand houden. Zorgen dat deze documenten bijgewerkt worden in geval van analyse en openbaarmaking.

  • Vorderingen opvolgen

    Het deel van de rubriek vorderingen in de jaarrekening herzien om de financiële rechten van de onderneming over andere entiteiten te verdelen. Actie ondernemen om de rekeningen af te sluiten en het geld in te zamelen.

  • Kantoorsystemen gebruiken

    Passend en tijdig gebruik maken van de in bedrijfsfaciliteiten gebruikte kantoorsystemen, afhankelijk van het doel, of het nu voor het verzamelen van berichten, het opslaan van gegevens over cliënten of de planning van de agenda is. Dit omvat het beheer van systemen zoals klantenrelatiebeheer, vendor management, opslag en voicemail systemen.

  • Financiële transacties verwerken

    Beheren van valuta's, financiële omwisselingsactiviteiten, deposito's en bedrijfs- en voucherbetalingen. Voorbereiden van uw gastenaccounts en deze beheren en contante betalingen of betalingen met creditcard en pinpas incasseren.

  • Rekeningen opstellen

    Facturen opstellen en uitreiken aan cliënten en schuldenaar aan de hand van de schuldvorderingen van de jaarrekening. Het te betalen bedrag, de vervaldatum, de belastinginformatie en eventueel aanvullende informatie meedelen.

Optionele kennis en vaardigheden

betalingen van rekeningen in ontvangst nemen jaarrekeningen interpreteren jaarrekeningen opstellen telefonisch communiceren kleine betalingen afhandelen kandidaat-leners interviewen geld tellen financieel verslag opstellen communiceren met klanten financiële situatie van schuldenaren beoordelen rekeningen beheren

Source: Sisyphus ODB