Beroep enquêteur

Enquêteurs voeren interviews uit en vullen formulieren in om de door de geïnterviewden verstrekte gegevens te verzamelen. Zij kunnen informatie verzamelen via telefoon, mail, persoonlijke bezoeken of op straat. Zij leiden en helpen de geïnterviewden bij het beheer van de informatie die de interviewer wil hebben, meestal met betrekking tot demografische informatie voor statistische doeleinden van de overheid.

Enquêteur: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Gerelateerde beroepen callcenter, service desk

  • Call-center medewerker binnenkomende gesprekken
  • Call-center medewerker uitgaande gesprekken
  • Centralist alarmcentrale, meldkamer
  • Manager/directeur callcenter
  • Medewerker informatiebalie
  • Medewerker inlichtingen
  • Medewerker klanteninformatie, anders
  • Medewerker klantenservice
  • Teamleider call-center agents

Kennis

  • Onderzoekstechnieken

    Technieken voor het bepalen van een doelgroep, het kiezen van de juiste onderzoeksmethode en het analyseren van de gegevens.

  • Communicatie

    Het uitwisselen en overdragen van informatie, ideeën, concepten, gedachten en gevoelens door middel van een gemeenschappelijk systeem van woorden, tekens en semiotische regels via een medium.

  • Gesprekstechnieken

    Technieken om mensen informatie te laten verstrekken door hen op de juiste manier de juiste vragen te stellen en hen op hun gemak te stellen.

  • Vertrouwelijkheid van informatie

    De mechanismen en voorschriften die selectieve toegangscontrole mogelijk maken en garanderen dat alleen geautoriseerde partijen (mensen, processen, systemen en apparaten) toegang hebben tot gegevens, de manier om te voldoen aan vertrouwelijke informatie en de risico’s van niet-naleving.

Vaardigheden

  • Formulieren invullen

    Formulieren invullen van een andere aard met juiste informatie, duidelijk handschrift en binnen een korte termijn.

  • Onderzoeksverslagen voorbereiden

    Verzamelen van de geanalyseerde gegevens van het onderzoek en een gedetailleerd verslag schrijven over de resultaten van het onderzoek.

  • Personen interviewen

    Mensen interviewen in verschillende omstandigheden.

  • Overzichten geven van onderzoeksresultaten

    De in interviews of peilingen verzamelde antwoorden ordenen en organiseren om ze te kunnen analyseren en er conclusies uit te kunnen trekken.

  • Vertrouwelijkheid in acht nemen

    Zich houden aan de reeks voorschriften voor de geheimhouding van informatie, behalve aan een andere gemachtigde persoon.

  • Vragenlijsten volgen

    De vragen in de vragenlijsten volgen en stellen bij het interviewen van personen.

  • Aandacht van mensen trekken

    Mensen benaderen en hun aandacht vestigen op een aan hen voorgelegd onderwerp of om informatie van hen te krijgen.

  • Vraaggesprekken documenteren

    Antwoorden en informatie registreren, neerschrijven en vastleggen die tijdens interviews worden verzameld voor verwerking en analyse, gebruikmakend van stenografie- of technische apparatuur.

  • Vragen beantwoorden

    Reageren op vragen en verzoeken om informatie van andere organisaties en leden van het publiek.

Optionele kennis en vaardigheden

nationale volkstelling psychologie interviewverslagen evalueren demografie behoefte aan kantoorartikelen beheren kantoorsystemen gebruiken politiek beoordeling van kwaliteit van gegevens opiniepeiling telefonisch communiceren gps-systemen gebruiken openbare onderzoeken uitvoeren technieken voor visuele presentatie marktonderzoek rapporten presenteren vragenlijsten herzien gegevensanalyses uitvoeren stenografie gebruiken peilingstechnieken microsoft office gebruiken vragenlijsten opstellen statistiek doelen van een interview uitleggen

Source: Sisyphus ODB