Beroep enquêteur
Enquêteurs voeren interviews uit en vullen formulieren in om de door de geïnterviewden verstrekte gegevens te verzamelen. Zij kunnen informatie verzamelen via telefoon, mail, persoonlijke bezoeken of op straat. Zij leiden en helpen de geïnterviewden bij het beheer van de informatie die de interviewer wil hebben, meestal met betrekking tot demografische informatie voor statistische doeleinden van de overheid.
Enquêteur: Open vacatures
Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.
Actuele vacatures: talent.comPersoonlijkheidstypen
Gerelateerde beroepen callcenter, service desk
- Call-center medewerker binnenkomende gesprekken
- Call-center medewerker uitgaande gesprekken
- Centralist alarmcentrale, meldkamer
- Manager/directeur callcenter
- Medewerker informatiebalie
- Medewerker inlichtingen
- Medewerker klanteninformatie, anders
- Medewerker klantenservice
- Teamleider call-center agents
Kennis
- Onderzoekstechnieken
Technieken voor het bepalen van een doelgroep, het kiezen van de juiste onderzoeksmethode en het analyseren van de gegevens.
- Communicatie
Het uitwisselen en overdragen van informatie, ideeën, concepten, gedachten en gevoelens door middel van een gemeenschappelijk systeem van woorden, tekens en semiotische regels via een medium.
- Gesprekstechnieken
Technieken om mensen informatie te laten verstrekken door hen op de juiste manier de juiste vragen te stellen en hen op hun gemak te stellen.
- Vertrouwelijkheid van informatie
De mechanismen en voorschriften die selectieve toegangscontrole mogelijk maken en garanderen dat alleen geautoriseerde partijen (mensen, processen, systemen en apparaten) toegang hebben tot gegevens, de manier om te voldoen aan vertrouwelijke informatie en de risico’s van niet-naleving.
Vaardigheden
- Formulieren invullen
Formulieren invullen van een andere aard met juiste informatie, duidelijk handschrift en binnen een korte termijn.
- Onderzoeksverslagen voorbereiden
Verzamelen van de geanalyseerde gegevens van het onderzoek en een gedetailleerd verslag schrijven over de resultaten van het onderzoek.
- Personen interviewen
Mensen interviewen in verschillende omstandigheden.
- Overzichten geven van onderzoeksresultaten
De in interviews of peilingen verzamelde antwoorden ordenen en organiseren om ze te kunnen analyseren en er conclusies uit te kunnen trekken.
- Vertrouwelijkheid in acht nemen
Zich houden aan de reeks voorschriften voor de geheimhouding van informatie, behalve aan een andere gemachtigde persoon.
- Vragenlijsten volgen
De vragen in de vragenlijsten volgen en stellen bij het interviewen van personen.
- Aandacht van mensen trekken
Mensen benaderen en hun aandacht vestigen op een aan hen voorgelegd onderwerp of om informatie van hen te krijgen.
- Vraaggesprekken documenteren
Antwoorden en informatie registreren, neerschrijven en vastleggen die tijdens interviews worden verzameld voor verwerking en analyse, gebruikmakend van stenografie- of technische apparatuur.
- Vragen beantwoorden
Reageren op vragen en verzoeken om informatie van andere organisaties en leden van het publiek.
Optionele kennis en vaardigheden
nationale volkstelling psychologie interviewverslagen evalueren demografie behoefte aan kantoorartikelen beheren kantoorsystemen gebruiken politiek beoordeling van kwaliteit van gegevens opiniepeiling telefonisch communiceren gps-systemen gebruiken openbare onderzoeken uitvoeren technieken voor visuele presentatie marktonderzoek rapporten presenteren vragenlijsten herzien gegevensanalyses uitvoeren stenografie gebruiken peilingstechnieken microsoft office gebruiken vragenlijsten opstellen statistiek doelen van een interview uitleggenSource: Sisyphus ODB