Beroep directeur public relations

Een directeur Public Relations (PR) is verantwoordelijk voor het opzetten, realiseren en evalueren van het PR beleid en/of bedrijfsplannen van een organisatie of een grote afdeling hiervan. Hij/zij plant, coördineert en stuurt de PR afdeling en de werknemers van deze afdeling van een organisatie aan. Daarnaast houdt een directeur Public Relations zich bezig met het bestuderen van de markt waarin de organisatie opereert en hoe de concurrenten hier zich in bewegen, het opstellen van een PR-strategie en het overleggen met andere managers in het bedrijf waar hij/zij werkzaam is.

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Onderzoekend / Ondernemend
  • Ondernemend / Artistiek

Taken directeur public relations

  • Opzetten, realiseren en evalueren van PR beleid en/of bedrijfsplannen van een organisatie.
  • Coördineren en aansturen van PR afdelingen van een organisatie.
  • Aansturen en begeleiden van PR-medewerkers, ingrijpen indien nodig.
  • Beoordelen van de markt en concurrentiepositie van een organisatie, veranderingen doorvoeren in PR-strategie indien nodig.
  • Overleggen met collega-managers van andere afdelingen.

Gerelateerde beroepen directie van groot bedrijf (>500 werknemers)