Beroep digital games designer

Ontwerpers van digitale spellen ontwikkelen de lay-out, de logica, het concept en de gamespelen van een digitaal spel. Zij richten zich op het speelveldontwerp, het schrijven van de specificaties en de invoering van numerieke eigenschappen die het evenwicht en de waarde van de gameplay meten.

Digital games designer: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Webprogrammering

    Het programmeringsmodel dat is gebaseerd op een combinatie van markup (toevoeging van de context en de structuur van de tekst) en andere internetprogrammeercodes, zoals AJAX, javascript en PHP, ten behoeve van passende acties en visualisering van de inhoud.

  • Taakalgoritmisatie

    De technieken om de ongestructureerde beschrijvingen van een proces om te zetten in een stapsgewijze reeks acties van een eindig aantal stappen.

  • Systemen voor het maken van digitale games

    De geïntegreerde ontwikkelingsomgeving en gespecialiseerde ontwerpinstrumenten, ontworpen voor de snelle herhaling van door de gebruiker vervaardigde computerspelletjes.

  • Levenscyclus van systeemontwikkeling

    De opeenvolging van stappen, zoals de planning, de bouw, het testen en de invoering, en de modellen voor de ontwikkeling en het levenscyclusbeheer van een systeem.

  • Genres van videospellen

    De indeling van videospellen op basis van hun interactie met de gamemedia, zoals simulatiespellen, strategiespellen, avonturenspellen en arcadespellen.

Vaardigheden

  • Bedrijfsbehoeften analyseren

    De behoeften en verwachtingen van klanten in verband met een product of dienst bestuderen om inconsistenties en mogelijke onenigheden van betrokken belanghebbenden te bepalen en op te lossen.

  • Gameregels formuleren

    Een reeks regels opstellen voor het spelen van een spel.

  • Verhaallijn voor een videospel opstellen

    Een verhaallijn voor een videospel opstellen door een gedetailleerd plot en storyboard te schrijven met beschrijvingen en gameplaydoelstellingen.

  • Softwaredesign creëren

    Een reeks vereisten omzetten in een duidelijk en georganiseerd softwareontwerp.

  • Technische vereisten vaststellen

    De technische eigenschappen van goederen, materialen, methoden, processen, diensten, systemen, software en functionaliteiten specificeren door de specifieke behoeften vast te stellen waaraan volgens de eisen van de klant moet worden voldaan en op deze behoeften in te spelen.

  • Grafisch materiaal ontwerpen

    Toepassen van een waaier van visuele technieken om grafisch materiaal te ontwerpen. Combineren van grafische elementen om concepten en ideeën te communiceren.

  • Processen ontwerpen

    De workflow en de benodigde middelen voor een bepaald proces in kaart te brengen, met gebruikmaking van diverse instrumenten zoals processimulatiesoftware, stroomdiagrammen en schaalmodellen.

  • Opmaaktaal gebruiken

    Computertalen gebruiken die syntactisch van de tekst te onderscheiden zijn, om aantekeningen op een document toe te voegen, lay-out en procestypes van documenten zoals HTML te specificeren.

  • Personages voor digitale games creëren

    Het ontwikkelen van een typologie van personages voor digitale spellen en het bepalen van hun exacte rol in de gameplay en de vertelling.

  • Scènes in digitale games specificeren

    Beschrijven van scènes van digitale games door te communiceren en samen te werken met artistieke crew, ontwerpers en artiesten om de virtuele omgevingen van de game te definiëren.

  • Concepten voor digitale games creëren

    Elk aspect van de algemene gamevisie ontwikkelen en meedelen. Communiceren en samenwerken met technische medewerkers, het artistieke en ontwerpteam om de gamevisie te implementeren.

  • Online-inhoud beheren

    Ervoor zorgen dat de inhoud van de website actueel, georganiseerd en aantrekkelijk is en beantwoordt aan de behoeften van het publiek, de vereisten van de onderneming en de internationale normen door de links te controleren en de publicatietijd en -volgorde vast te stellen.

Optionele kennis en vaardigheden

software-interactieontwerp wetgeving op het gebied van ict-beveiliging asp.net assembly vbscript swift ontwikkeling volgens watervalmethode ml c# id tech r javascript sas language pascal cobol frostbite flexibele ontwikkeling erlang sap r3 ajax groovy scratch ruby scala python resourceplanning uitvoeren java ontwikkeling volgens spiraalmodel methodologieën voor softwareontwerp iteratieve ontwikkeling animatieprincipes 3d-omgevingen creëren 3d-belichting source devops lokalisatie beheren visual basic haskell 3d-structurering objective-c computerprogrammering snelle applicatieontwikkeling unity common lisp php tijdschatting maken voor werkzaamheden lisp apl microsoft visual c++ prolog organische 3d-vormen animeren openedge advanced business language analysemethoden voor ict-prestaties 3d-beeldvormingstechnieken toepassen smalltalk typescript perl c++ abap coffeescript bruikbaarheid van toepassingen incrementele ontwikkeling matlab grafische 3d-computersoftware bedienen 3d-modellen creëren hardwareplatforms cryengine unreal engine ontwikkeling van prototypen

Source: Sisyphus ODB