Beroep croupier

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Croupier: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Beleid in casino's

    Het beleid en de eisen voor de activiteiten van een casino.

  • Verantwoord gokken

    Het juiste gedrag bij deelname aan een gokspel, zoals de manier waarop mensen zich bewust zijn van de reacties van anderen en waarom mensen handelen en reageren zoals zij doen.

  • Spelregels in casino's

    De regels en beginselen die van toepassing zijn op de verschillende spelen in een casino.

Vaardigheden

  • Ingezet geld herverdelen

    Gokwinst uitbetalen en gokverliezen innen zoals vastgesteld door de regels en procedures van een specifiek spel.

  • Behoeften van klanten identificeren

    Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.

  • Communiceren met klanten

    Reageren op en communiceren met klanten op de meest efficiënte en geschikte manier om hen in staat te stellen toegang te krijgen tot de gewenste producten of diensten, of andere hulp die zij nodig kunnen hebben.

  • Bedrijven promoten

    Altijd proberen om de onderneming in het best mogelijke daglicht te plaatsen en om extra inspanning te leveren om te zorgen voor de best mogelijke ervaring in de club voor zowel personeel als klanten. Alle clubactiviteiten uitleggen aan en actief promoten bij klanten.

  • Melden aan spelmanager

    Melden van incidenten zoals het geven van signalen aan andere spelers en het witwassen van geld aan de spelmanager zonder het spelproces te verstoren.

  • Kansspelen organiseren

    Technisch bekwaam zijn in het omgaan met alle spellen in het casino; om alle speloperaties uit te voeren, inclusief tafelbeheer, openings- en sluitingsprocedures en de soft count-operatie en competent zijn met de vereiste standaard en in overeenstemming met de vereiste voorschriften.

  • Letten op persoonlijke uitstraling

    Het juiste professionele imago van het project door persoonlijke verschijning waarborgen, is altijd van de hoogste norm. De juiste outfit en algemeen beeld en voorkomen kiezen; dagelijks inspanningen leveren om een goede indruk te geven.

  • Spellen bedienen

    Alle klanten ontvangen en begroeten aan de speeltafels, volledig op de hoogte zijn van de regels en bedrijfsprocedures van alle spellen in het casino; duidelijk en vol vertrouwen commentaar geven tijdens alle spellen en het vereiste niveau van tafelbeveiliging handhaven, waarbij ervoor wordt gezorgd dat eventuele problemen onder de aandacht van de tafelinspecteur worden gebracht; de spellen onder controle houden door ze op de voet te volgen met betrekking tot het volume van de fiches en de behoeften van de klant en het bedrijf; laten merken de klanten en hun speelwijze te zien, en in voorkomend geval reageren op hun verzoeken; volledig uitleg geven over de regels voor het spelen van de spellen aan de klanten, en erkennen wanneer de klanten hulp en assistentie nodig hebben en op een positieve manier bijstand verlenen.

  • Kaarten uitdelen

    Deel kaarten aan de bankhouder; vergelijk deze kaarten met die van de spelers om winnaars te bepalen, in spellen zoals Blackjack. Speeltafels gebruiken en het juiste aantal kaarten aan elke speler geven.

  • Ethische gedragscode voor kansspelen volgen

    De regels en de ethische code volgen die worden gebruikt in kansspelen, weddenschappen en lottospelen. Het vermaak van de spelers in gedachten houden.

  • Goede manieren hebben ten opzichte van deelnemers

    Beleefd zijn en goede manieren hebben ten opzichte van spelers, omstanders en andere doelgroepen.

  • Deelnemen aan spellen om het minimumaantal spelers te behalen

    Deelnemen aan casinospelen om het minimale aantal spelers aan een bepaalde tafel te garanderen.

  • Diplomatisch zijn

    Op een gevoelige en tactvolle manier met mensen omgaan.

  • Spelers aantrekken

    Klanten naar casinospelen lokken en zich met hen bezighouden.

  • Focussen op dienstverlening

    Actief zoeken naar efficiënte manieren om mensen te helpen.

  • Spelruimtes onderhouden

    De netheid en de algemene veiligheid van de spel- en werkruimtes handhaven.

  • Veiligheidsvoorschriften in een speelzaal volgen

    De veiligheidsvoorschriften voor speelzalen volgen om de veiligheid en het vermaak van de spelers, het personeel en andere omstanders te waarborgen.

  • Dealers opleiden

    Nieuwe dealers instrueren en onderrichten over hun taakomschrijving en hen voorstellen aan het team.

Optionele kennis en vaardigheden

gamepsychologie toepassen geld omruilen in fiches resultaten van wedstrijden berekenen aanpassen aan veranderende situaties kennis van menselijk gedrag gebruiken omgaan met publiek persoonlijke professionele ontwikkeling beheren

Loopbaanperspectief

Het beroep croupier behoort tot de beroepsgroep Administratief medewerkers. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 20246300  laag
verwachte vervangingsvraag tot 202459500  hoog
verwachte baanopeningen tot 202465800  gemiddeld
salarisgroei tijdens loopbaan  gemiddeld
uitwijkmogelijkheden naar sector  erg hoog
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  hoog
samenhang baankans met economie  gemiddeld

Source: Sisyphus ODB