Beroep creatief directeur

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Artistiek / Ondernemend

Kennis

  • Wetgeving inzake auteursrecht
  • Grafisch ontwerp
  • Desktoppublishing
  • Reclametechnieken

Vaardigheden

  • Leiding geven aan personeel
  • Indeling van advertenties beoordelen
  • Creatieve afdeling beheren
  • Brainstormen
  • Live presentaties geven
  • Werkstroomprocessen beheren
  • Budgetten beheren
  • Behoeften van klanten identificeren
  • Reclamecampagnes coördineren
  • Voldoen aan de verwachtingen van het doelpubliek

Optionele kennis en vaardigheden

personeel aanwerven marktonderzoek uitvoeren projectbeheer uitvoeren kooptrends van consumenten analyseren reclamecampagnes goedkeuren werknemers opleiden culturele ontwikkelingen analyseren desktoppublishingtechnieken toepassen mediastrategie ontwikkelen cv's van acteurs ontvangen soorten media cad-software gebruiken mediaplanning cad-software behandeling van promotiemateriaal beheren onderzoek naar mediakanalen uitvoeren reclamecampagnes evalueren reclameboodschappen maken mediaplannen opstellen

Loopbaanperspectief

Het beroep creatief directeur behoort tot de beroepsgroep Adviseurs marketing, public relations en sales. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 20244000  gemiddeld
verwachte vervangingsvraag tot 202410800  erg laag
verwachte baanopeningen tot 202414800  erg laag
salarisgroei tijdens loopbaan  hoog
uitwijkmogelijkheden naar sector  erg hoog
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  hoog
samenhang baankans met economie  gemiddeld