Beroep creatief directeur
Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.
Persoonlijkheidstypen
- Artistiek / Ondernemend
Kennis
- Wetgeving inzake auteursrecht
- Grafisch ontwerp
- Desktoppublishing
- Reclametechnieken
Vaardigheden
- Leiding geven aan personeel
- Indeling van advertenties beoordelen
- Creatieve afdeling beheren
- Brainstormen
- Live presentaties geven
- Werkstroomprocessen beheren
- Budgetten beheren
- Behoeften van klanten identificeren
- Reclamecampagnes coördineren
- Voldoen aan de verwachtingen van het doelpubliek
Optionele kennis en vaardigheden
personeel aanwerven marktonderzoek uitvoeren projectbeheer uitvoeren kooptrends van consumenten analyseren reclamecampagnes goedkeuren werknemers opleiden culturele ontwikkelingen analyseren desktoppublishingtechnieken toepassen mediastrategie ontwikkelen cv's van acteurs ontvangen soorten media cad-software gebruiken mediaplanning cad-software behandeling van promotiemateriaal beheren onderzoek naar mediakanalen uitvoeren reclamecampagnes evalueren reclameboodschappen maken mediaplannen opstellenLoopbaanperspectief
Het beroep creatief directeur behoort tot de beroepsgroep Adviseurs marketing, public relations en sales. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 4000 | gemiddeld |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 10800 | erg laag |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 14800 | erg laag |
salarisgroei tijdens loopbaan | hoog | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | erg hoog | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | hoog | |
samenhang baankans met economie | gemiddeld |