Beroep commercieel medewerker spoorwegen
Commercieel medewerker spoorwegen: Open vacatures
Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.
Actuele vacatures: talent.comPersoonlijkheidstypen
Kennis
- Geografische gebieden
Detailkennis van het geografische gebied; kennis van waar verschillende organisaties activiteiten uitoefenen.
- Productassortiment van spoorwegbedrijven
Kennis van de productenreeks van spoorwegondernemingen en gebruik van deze kennis om hulp te bieden aan klanten met problemen of vragen.
Vaardigheden
- Treinkaartjes verkopen
Treinkaartjes verkopen, rekening houdend met de beschikbare bestemmingen, dienstregelingen en kortingen. De geldigheid van diverse tickets nauwkeurig controleren.
- Informatieborden bijwerken
Informatiepanelen bijwerken die informatie over de passagiers weergeven.
- Communicatiestijl aanpassen aan de ontvanger
De communicatiestijl aanpassen aan die van de ontvanger van het bericht om een goede verstandhouding te creëren.
- Numerieke berekeningen maken
Werken met getallen en complexe berekeningen uitvoeren. Inzicht in de basisprincipes van wiskunde is cruciaal.
- Kalm reageren in stressvolle situaties
Snel, kalm en veilig reageren op onverwachte situaties; een oplossing bieden die het probleem oplost of de impact verkleint.
- Communiceren met klantendienst
Op een transparante en collaboratieve wijze communiceren met klanten; monitoren hoe de dienst werkt; realtime informatie verstrekken aan klanten.
- Communiceren met klanten
Reageren op en communiceren met klanten op de meest efficiënte en geschikte manier om hen in staat te stellen toegang te krijgen tot de gewenste producten of diensten, of andere hulp die zij nodig kunnen hebben.
- Duidelijk communiceren met reizigers
Praat duidelijk tijdens mededelingen aan reizigers; deel de informatie met betrekking tot hun route mee. Zorg voor mededelingen aan de passagiers bij het naderen van de voorgeschreven bestemming.
- Omgaan met moeilijke klanten
Klanten behandelen die agressief worden of die niet willen betalen omdat ze niet tevreden zijn over de service.
- Aandachtig zijn
Aandacht besteden aan de interactie met de klanten en feedback interpreteren.
- Verschillende communicatiekanalen gebruiken
Gebruik maken van verschillende soorten communicatiekanalen zoals verbale, handgeschreven, digitale en telefooncommunicatie, met als doel ideeën of informatie uit te werken en uit te wisselen.
- Positieve taal gebruiken
Zich uitdrukken met gebruikmaking van positieve taal in een gesprek; de manier waarop taal wordt gebruikt, kan klanten overtuigen.
- Hoog niveau van veiligheidsbewustzijn hebben
Zorgen voor een hoog niveau van veiligheidsbewustzijn; persoonlijke beschermingsmiddelen gebruiken; communiceren met het personeel en advies geven over gezondheids- en veiligheidskwesties.
- Kleine betalingen afhandelen
Kleine bedragen voor kleine uitgaven en voor transacties die nodig zijn voor de dagelijkse leiding van een bedrijf afhandelen.
- Bestelformulieren met informatie over klanten verwerken
Namen, adressen en factuurgegevens van klanten verkrijgen, invoeren en verwerken.
Optionele kennis en vaardigheden
zelfvertrouwen tonen ernaar streven kwalitatief hoogwaardige klantenservice te bieden verkoopdoelstellingen behalen non-verbale communicatie van klanten interpreteren betrouwbaar handelen klanten tevredenstellen ethische gedragscode bij vervoersdiensten volgenLoopbaanperspectief
Het beroep commercieel medewerker spoorwegen behoort tot de beroepsgroep Receptionisten en telefonisten. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 3900 | gemiddeld |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 23400 | gemiddeld |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 27300 | laag |
salarisgroei tijdens loopbaan | gemiddeld | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | erg hoog | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | hoog | |
samenhang baankans met economie | gemiddeld |
Source: Sisyphus ODB