Beroep coördinator secundair onderwijs
Coördinator secundair onderwijs: Open vacatures
Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.
Actuele vacatures: talent.comPersoonlijkheidstypen
Kennis
- Leertechnologieën
De technologieën en kanalen, met inbegrip van digitale, om het leren te bevorderen.
- Curriculumdoelstellingen
De doelstellingen die worden vastgesteld in curricula en de vastgestelde leerresultaten.
- Normen voor leerplannen
Het overheidsbeleid inzake onderwijsleerplannen en de goedgekeurde leerplannen van specifieke onderwijsinstellingen.
- Projectbeheer
Inzicht in het projectbeheer en de activiteiten die dit gebied omvatten. Kennis van de variabelen van projectbeheer, zoals tijd, middelen, vereisten, termijnen en het reageren op onverwachte gebeurtenissen.
- Beoordelingsprocessen
Diverse technieken, theorieën en instrumenten voor de beoordeling van studenten, deelnemers aan programma's en werknemers. De diverse beoordelingsstrategieën, waaronder initiële, formatieve, summatieve beoordeling en zelfbeoordeling voor uiteenlopende doeleinden.
Vaardigheden
- Capaciteitenniveau's van medewerkers beoordelen
De capaciteiten van werknemers evalueren aan de hand van criteria en systematische testmethoden voor het meten van de deskundigheid van personen binnen een organisatie.
- Werkgerelateerde verslagen schrijven
Opstellen van werkgerelateerde rapporten ter ondersteuning van een doeltreffend relatiebeheer en een hoog niveau van documentatie en administratie. De resultaten en conclusies op duidelijke en begrijpelijke wijze opstellen en presenteren, zodat ze begrijpelijk zijn voor een niet-deskundig publiek.
- Verbeteringen aanbrengen aan werkactiviteiten
Aanbevelingen doen voor verbeteringen aan werkactiviteiten
- Advies geven over onderwijsmethoden
Onderwijsprofessionals advies geven over de aanpassing van leerplannen in lesplannen, klasbeheer, professioneel gedrag als leraar en andere activiteiten en methoden met betrekking tot lesgeven.
- Rapporten presenteren
Tonen van resultaten, statistieken en conclusies op een transparante en eenvoudige manier aan een publiek.
- Afdeling van een middelbare school beheren
Toezicht houden op en beoordelen van de ondersteuningspraktijken van de middelbare school, het welzijn van de leerlingen en de prestaties van de leerkrachten.
- Contacten onderhouden met educatieve medewerkers
Met het schoolpersoneel zoals leraren, onderwijsassistenten, academische adviseurs en de directeur communiceren over kwesties met betrekking tot het welzijn van studenten. In de context van een universiteit samenwerken met het technische en onderzoekspersoneel om onderzoeksprojecten en cursusgerelateerde zaken te bespreken.
- Inspecties leiden
Inspecties en het betrokken protocol leiden, zoals de introductie van het inspectieteam, de uitleg over het doel van de inspectie, de uitvoering van de inspectie, het aanvragen van documenten, het stellen van passende vragen en het handhaven van een hoog niveau van professionalisme bij het onderzoeken van betrokkenen.
- Procedures in het middelbaar onderwijs
De innerlijke werking van een middelbare school, zoals de structuur van de relevante onderwijsondersteuning en het onderwijsmanagement, het beleid en de regelgeving.
- Veiligheid van studenten garanderen
Ervoor zorgen dat alle studenten onder het toezicht van een instructeur of van een andere persoon veilig zijn. De veiligheidsmaatregelen in de leersituatie volgen.
- Ontwikkeling van de jeugd beoordelen
De verschillende aspecten met betrekking tot de ontwikkelingsbehoeften van kinderen en jongeren evalueren.
- Leidinggevende voorbeeldrol vervullen in een organisatie
Zich gedragen op een manier waardoor medewerkers geïnspireerd worden om het voorbeeld van hun managers te volgen.
- Feedback aan leerkrachten geven
Communiceren met de docent om hen gedetailleerde feedback te geven over hun lesgeefprestaties, klassenbeheer en de naleving van de leerplannen.
- Samenwerken met onderwijsdeskundigen
Communiceren met leerkrachten of andere vakmensen in het onderwijs om behoeften en verbeterpunten in de onderwijsstelsels in kaart te brengen en een samenwerkingsrelatie tot stand te brengen.
- Helpen bij de organisatie van schoolevenementen
Hulp bieden bij de planning en organisatie van schoolevenementen, zoals de open schooldag, een sportdag of een talentenjacht.
- Steun bieden bij onderwijsbeheer
De directie van een onderwijsinstelling ondersteunen door taken van beheer rechtstreek te ondersteunen of door vanuit uw vakgebied informatie en bijstand te geven om de taken in verband met beheer te vereenvoudigen.
- Kantoorsystemen gebruiken
Passend en tijdig gebruik maken van de in bedrijfsfaciliteiten gebruikte kantoorsystemen, afhankelijk van het doel, of het nu voor het verzamelen van berichten, het opslaan van gegevens over cliënten of de planning van de agenda is. Dit omvat het beheer van systemen zoals klantenrelatiebeheer, vendor management, opslag en voicemail systemen.
Optionele kennis en vaardigheden
ouderavond organiseren contacten onderhouden met ouders van kinderen toezicht houden op onderwijsontwikkelingen onderwijsbehoeften identificeren socialisatie bij adolescenten advies geven over lesplannen contractadministratie bijhouden werken met elektronische leeromgevingen diensten van werknemers plannen studenten begeleiden op schoolreis jongeren voorbereiden op de volwassenheid onderwijsprogramma’s promoten middelbareschoolonderwerpen onderwijzen organisatorische beleidslijnen opstellen leerproblemen lesoverzicht ontwikkelen personeel aanwerven financieringsmethoden financieel verslag opstellen onderwijsprogramma’s evalueren budgetten beheren een professioneel netwerk ontwikkelenLoopbaanperspectief
Het beroep coördinator secundair onderwijs behoort tot de beroepsgroep Managers onderwijs. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 700 | gemiddeld |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 5200 | erg hoog |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 6000 | hoog |
salarisgroei tijdens loopbaan | zeer hoog | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | erg laag | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | gemiddeld | |
samenhang baankans met economie | erg laag |
Source: Sisyphus ODB