Beroep chatmedewerker

Live chat operators reageren op antwoorden en verzoeken van klanten van allerlei aard via online platforms op websites en real time online-assistentie. Ze zijn bereikbaar via chat platforms en hebben de bevoegdheid om vragen van klanten op te lossen via schriftelijke communicatie alleen.

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Ondernemend / Conventioneel

Gerelateerde beroepen callcenter, service desk

  • Call-center medewerker binnenkomende gesprekken
  • Call-center medewerker uitgaande gesprekken
  • Centralist alarmcentrale, meldkamer
  • Enquêteur of interviewer voor marktonderzoek
  • Manager/directeur callcenter
  • Medewerker informatiebalie
  • Medewerker inlichtingen
  • Medewerker klanteninformatie, anders
  • Medewerker klantenservice
  • Teamleider call-center agents

Kennis

  • Eigenschappen van producten
  • Eigenschappen van diensten
  • Vertrouwelijkheid van informatie

Vaardigheden

  • Oplossingen voor problemen creëren
  • Klanten overtuigen met alternatieven
  • Aanpassen aan veranderende situaties
  • Beschikken over computervaardigheden
  • Gegevens verwerken
  • Geschreven communicatie begrijpen
  • Schriftelijk antwoorden op vragen
  • Klanttevredenheid garanderen
  • Meerdere taken tegelijkertijd uitvoeren
  • Taakgegevens bijhouden
  • Taken zelfstandig afhandelen

Optionele kennis en vaardigheden

koppelverkoop toepassen verkoopargumenten actief verkopen software voor het beheer van klantrelaties gebruiken escalatieprocedures uitvoeren prioriteit geven aan verzoeken communicatiemiddelen gebruiken helpdeskproblemen afhandelen callcentertechnologieën geduld uitoefenen communicatietechnieken gebruiken elektronische handelssystemen gegevensanalyses uitvoeren processen voor elektronische aankoop nazorgdiensten aan klanten bieden communicatieprincipes inkomende oproepen beantwoorden