Beroep callcentermedewerker

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Characteristics of products
  • Characteristics of services
  • Credit card payments

Vaardigheden

  • Communicate by telephone
  • Keep task records
  • Perform multiple tasks at the same time
  • Present reports
  • Guarantee customer satisfaction
  • Listen actively
  • Handle tasks independently
  • Show confidence
  • Speak different languages
  • Tolerate stress
  • Process data
  • Adapt to changing situations
  • Use customer relationship management software
  • Create solutions to problems
  • Have computer literacy

Optionele kennis en vaardigheden

processen voor elektronische aankoop ict-ondersteuning bieden principes van teamwerk communicatieprincipes gegevensanalyses uitvoeren inkomende oproepen beantwoorden escalatieprocedures uitvoeren prioriteit geven aan verzoeken elektronische handelssystemen onderrichten over vertrouwelijkheid van gegevens nazorgdiensten aan klanten bieden activiteiten voor een op itil gebaseerde omgeving uitvoeren helpdeskproblemen afhandelen proactief denken

Loopbaanperspectief

Het beroep callcentermedewerker behoort tot de beroepsgroep Callcentermedewerkers outbound en overige verkopers. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 20242400  laag
verwachte vervangingsvraag tot 202431100  hoog
verwachte baanopeningen tot 202433500  gemiddeld
salarisgroei tijdens loopbaan  gemiddeld
uitwijkmogelijkheden naar sector  hoog
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  gemiddeld
samenhang baankans met economie  laag