Beroep callcentermedewerker

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Ondernemend / Conventioneel

Kennis

  • Eigenschappen van producten
  • Eigenschappen van diensten
  • Creditcardbetalingen

Vaardigheden

  • Telefonisch communiceren
  • Taakgegevens bijhouden
  • Meerdere taken tegelijkertijd uitvoeren
  • Rapporten presenteren
  • Klanttevredenheid garanderen
  • Actief luisteren
  • Taken zelfstandig afhandelen
  • Zelfvertrouwen tonen
  • Verschillende talen spreken
  • Stressbestendig zijn
  • Gegevens verwerken
  • Aanpassen aan veranderende situaties
  • Software voor het beheer van klantrelaties gebruiken
  • Oplossingen voor problemen creëren
  • Beschikken over computervaardigheden

Optionele kennis en vaardigheden

processen voor elektronische aankoop ict-ondersteuning bieden principes van teamwerk communicatieprincipes gegevensanalyses uitvoeren inkomende oproepen beantwoorden escalatieprocedures uitvoeren prioriteit geven aan verzoeken elektronische handelssystemen onderrichten over vertrouwelijkheid van gegevens nazorgdiensten aan klanten bieden activiteiten voor een op itil gebaseerde omgeving uitvoeren helpdeskproblemen afhandelen proactief denken

Loopbaanperspectief

Het beroep callcentermedewerker behoort tot de beroepsgroep Callcentermedewerkers outbound en overige verkopers. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.

Onderwerp Aantal banen Perspectief
verwachte uitbreidingsvraag tot 20242400  laag
verwachte vervangingsvraag tot 202431100  hoog
verwachte baanopeningen tot 202433500  gemiddeld
salarisgroei tijdens loopbaan  gemiddeld
uitwijkmogelijkheden naar sector  hoog
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype  gemiddeld
samenhang baankans met economie  laag