Beroep callcentermedewerker
Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.
Persoonlijkheidstypen
- Ondernemend / Conventioneel
Kennis
- Eigenschappen van producten
- Eigenschappen van diensten
- Creditcardbetalingen
Vaardigheden
- Telefonisch communiceren
- Taakgegevens bijhouden
- Meerdere taken tegelijkertijd uitvoeren
- Rapporten presenteren
- Klanttevredenheid garanderen
- Actief luisteren
- Taken zelfstandig afhandelen
- Zelfvertrouwen tonen
- Verschillende talen spreken
- Stressbestendig zijn
- Gegevens verwerken
- Aanpassen aan veranderende situaties
- Software voor het beheer van klantrelaties gebruiken
- Oplossingen voor problemen creëren
- Beschikken over computervaardigheden
Optionele kennis en vaardigheden
processen voor elektronische aankoop ict-ondersteuning bieden principes van teamwerk communicatieprincipes gegevensanalyses uitvoeren inkomende oproepen beantwoorden escalatieprocedures uitvoeren prioriteit geven aan verzoeken elektronische handelssystemen onderrichten over vertrouwelijkheid van gegevens nazorgdiensten aan klanten bieden activiteiten voor een op itil gebaseerde omgeving uitvoeren helpdeskproblemen afhandelen proactief denkenLoopbaanperspectief
Het beroep callcentermedewerker behoort tot de beroepsgroep Callcentermedewerkers outbound en overige verkopers. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 2400 | laag |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 31100 | hoog |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 33500 | gemiddeld |
salarisgroei tijdens loopbaan | gemiddeld | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | hoog | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | gemiddeld | |
samenhang baankans met economie | laag |