Beroep Bestuurssecretaresse

Een bestuurssecretaresse voert secretariële taken uit ter ondersteuning van het bestuur. Zo is hij of zij verantwoordelijk voor het telefoonverkeer, het agendabeheer, het organiseren van en notuleren tijdens vergaderingen en bijvoorbeeld het regelen van zakelijke bijeenkomsten en reizen. Een bestuurssecretaresse neemt het bestuur veel werk uit handen en is voor de leden van het bestuur een sparring- en klankbordpartner. Hij of zij houdt zich daarnaast bezig met financiële- en personeelszaken en ziet toe op de werkzaamheden van ondersteunende afdelingen.

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Conventioneel / Ondernemend

Taken bestuurssecretaresse

  • Het correct beantwoorden en screenen van binnenkomende telefoontjes.
  • Het zelfstandig afhandelen van binnenkomende vragen en doorverwijzen indien nodig.
  • Het ontvangen en doorverwijzen van bezoekers.
  • Het doornemen, afhandelen, en doorsturen van binnenkomende post en digitale correspondentie.
  • Het opstellen van memo's, rapporten en andere documenten.
  • Het plannen en organiseren van vergaderingen en overige bijeenkomsten.
  • Het bijwonen van en notuleren tijdens vergaderingen.
  • Het uitwerken van notulen.
  • Het organiseren van zakenreizen.
  • Het beheren van de agenda.
  • Toezien op de werkzaamheden van overige kantoormedewerkers.
  • Archiveren en achterhalen van informatie, documenten, correspondentie en rapporten.

Gerelateerde beroepen secretariaat