Beroep bemiddelaar
Bemiddelaar: Open vacatures
Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.
Actuele vacatures: talent.comPersoonlijkheidstypen
Vaardigheden
- Wet interpreteren
Interpretatie van de wet tijdens het onderzoek van een zaak om de juiste procedures voor de behandeling van de zaak, de specifieke status van de zaak en de betrokken partijen, de mogelijke resultaten en de wijze waarop de beste argumenten voor het gunstigste resultaat kunnen worden gepresenteerd, te kunnen presenteren.
- Conflictbeheersing toepassen
Verantwoordelijkheid nemen voor de behandeling van alle klachten en geschillen, daarbij empathie en begrip tonen teneinde tot een oplossing te komen. Zich volledig bewust zijn van alle protocollen en procedures inzake maatschappelijk verantwoord ondernemen en in staat zijn om een probleem op het gebied van gokken op professionele wijze met volwassenheid en empathie aan te pakken.
- Conflicten hanteren
Bemiddelen bij conflicten en gespannen situaties door te handelen tussen partijen, zoals gebruikers van diensten, belangrijke anderen zoals gezinnen, en instellingen, streven naar een overeenkomst, verzoening en oplossen van problemen.
- Onpartijdig blijven bij bemiddelingen
Behouden van onpartijdigheid en streven naar een onbevooroordeelde positie bij het oplossen van geschillen tussen partijen in bemiddelingszaken.
- Kennis van menselijk gedrag gebruiken
Principes beoefenen met betrekking tot groepsgedrag, trends in de samenleving en invloed van de maatschappelijke dynamiek.
- Officiële overeenkomsten bewerkstelligen
Het faciliteren van een officiële overeenkomst tussen twee partijen bij het geschil, waarbij ervoor wordt gezorgd dat beide partijen instemmen met de beslissing waarover besloten is, en dat zij de nodige documenten schriftelijk vastleggen en ervoor zorgen dat beide partijen het ondertekenen.
- Communicatie tussen partijen bevorderen
Partijen aanmoedigen om met elkaar te communiceren en hun mening over gebeurtenissen en gebeurtenissen te delen om zo samenwerkingspaden te vinden.
- Luisteren naar de verhalen van de partijen
Luisteren naar de argumenten van de partijen die betrokken zijn bij geschillen om misverstanden en miscommunicatie tussen hen op te helderen.
- Regels voor bemiddeling opstellen
De regels voor bemiddeling meedelen en handhaven met het oog op een correcte dienstverlening, zoals om de beurten spreken, niet onderbreken en een coöperatieve houding aannemen.
- Besprekingen met klanten voeren in verband met juridische diensten
Klanten ontmoeten, interviewen en adviseren om hun behoeften in verband met juridische aangelegenheden te kennen en een samenwerking tot stand te brengen gebaseerd op de specialisatie van het beroeps- of advocatenkantoor.
- Vertrouwelijkheid in acht nemen
Zich houden aan de reeks voorschriften voor de geheimhouding van informatie, behalve aan een andere gemachtigde persoon.
- Advies geven over conflictbeheersing
Private of publieke organisaties adviseren over het toezicht op mogelijke conflictrisico’s en de ontwikkeling, en over methoden voor de oplossing van conflicten die specifiek zijn voor de geïdentificeerde conflicten.
- Onderhandelen in rechtszaken
Onderhandelen namens de cliënt tijdens de behandeling van een juridische zaak om het meest gunstige resultaat voor de cliënt te verkrijgen en ervoor te zorgen dat alle besluiten in overeenstemming zijn met de wettelijke voorschriften.
Optionele kennis en vaardigheden
juridische persoonlijke problemen behandelen oplossingen voor problemen creëren vragen beantwoorden argumenten overtuigend aanbrengen analytisch denken onpartijdigheid tonen juridisch bewijs analyseren burgerlijk recht juridisch onderzoek ondernemingsrecht contracten beheren burgerlijk procesrecht commercieel recht juridisch advies geven financiële geschillen behandelen belangen van de klant beschermen gerechtelijke procedures vennootschapsrecht bewijsmateriaal verstrekken juridische documenten herzien contractuele geschillen beheren contractenrecht consumentenrecht juridische documenten opstellen bemiddelen bij onderhandelingen juridische terminologie rechterlijke beslissingen nemen juridische argumenten geven advies geven over rechterlijke uitspraken onderzoeksinterviews uitvoeren beheer van rechtszakenLoopbaanperspectief
Het beroep bemiddelaar behoort tot de beroepsgroep Juristen. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 1400 | laag |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 9500 | gemiddeld |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 10900 | laag |
salarisgroei tijdens loopbaan | hoog | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | gemiddeld | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | erg laag | |
samenhang baankans met economie | gemiddeld |
Source: Sisyphus ODB