Beroep bed and breakfast-houder

  • Shutterstock.com
    bed and breakfast-houder

Een directeur van een hostel/bed and breakfast plant, leidt en coördineert alle activiteiten in het hostel. Hij/zij is verantwoordelijk voor alle dienstverlening binnen het hostel zoals reserveringen, marketing en de inkoop van consumptiegoederen. Een directeur van een hostel geeft eventueel leiding aan en houdt toezicht op uitvoerend personeel en zorgt ook voor de werving van nieuw personeel. Hij/zij controleert of het hostel voldoet aan diverse wettelijke voorschriften en kwaliteitseisen, beheert de boekhouding, bepaalt de marketingstrategie en is betrokken bij receptie-activiteiten. Tenslotte, staat een directeur van een hostel klaar om vragen van gasten te beantwoorden en klachten af te handelen.

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Ondernemend / Conventioneel

Taken bed and breakfast-houder

  • Plannen, organiseren en coördineren van alle werkzaamheden in het hostel/bed and breakfast.
  • Werven van, leiding geven aan en toezicht houden op het uitvoerende personeel zodat het personeel efficiënt en volgens beleid werkt.
  • Controleren van de kwaliteit van de dienstverlening op gestelde kwaliteitseisen, gezondheids-, veiligheids- en Arbo richtlijnen, vergunningen en andere wettelijke voorschriften.
  • Ontwikkelen en bevorderen marketingstrategieën.
  • Beheren en coördineren van de boekhouding, budgetten, statistische overzichten en bedrijfscijfers, bepalen van kamerprijzen en streven naar beoogde winstcijfers.
  • Toezien op onderhoud, bevoorrading en meubilering, onderhouden van contacten met aannemers en leveranciers.
  • Coördineren van receptie-activiteiten, ontvangt, begroet en registreert gasten.
  • Beantwoorden van vragen over het hotelbeleid en dienstverlening, afhandelen van klachten en commentaar van gasten.

Gerelateerde beroepen hotel, restaurant

  • Hotel portier
  • Hotelreceptionist, front-office assistent hotelreceptie
  • Manager/directeur hotel, hotelketen
  • Manager/directeur restaurant
  • Medewerker bed and breakfast
  • Medewerker persoonlijke dienstverlening, anders
  • Medewerker spoelkeuken
  • Standplaats hostess

Kennis

  • Klantendiensten

Vaardigheden

  • Klantervaringen beheren
  • Horeca-inkomsten beheren
  • Financiële rekeningen controleren
  • Klantgegevens vastleggen
  • Financiële transacties verwerken
  • Klantenoordelen analyseren
  • Klanttevredenheid garanderen
  • Gasten begroeten
  • Bezettingsgraad voorspellen
  • Klachten van klanten afhandelen
  • Klantenservice verlenen
  • Budgetten beheren
  • Behoeften van klanten identificeren

Optionele kennis en vaardigheden

het linnengoed bijhouden leiding geven aan personeel kamers onderhouden zorgen voor gasten met bijzondere behoeften voor de bagage van de gasten zorgen zorgen voor de prijsconcurrentiepositie huishoudlinnen wassen bestellingen voor roomservice opnemen linnengoed beheren toegangsstrategieën ontwikkelen aankomst en vertrek organiseren lokale regionale of toeristische sector klantbeleving ontwerpen met chemische reinigingsmiddelen werken