Beroep artsenbezoeker

Artsenbezoekers promoten en verkopen medische hulpmiddelen, apparatuur en farmaceutische producten aan beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg. Zij geven productinformatie en demonstreren functies aan beroepsbeoefenaren in de gezondheidszorg. Artsenbezoekers onderhandelen over en sluiten verkoopcontracten.

Artsenbezoeker: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • Verkoopargumenten

    Technieken en verkoopmethoden die worden gebruikt om op een overtuigende manier een product of dienst aan te bieden aan klanten en om aan hun verwachtingen en behoeften te voldoen.

  • Gezondheidszorg

    De structuur en functie van de gezondheidsdiensten.

  • Medische terminologie

    De betekenis van medische termen en afkortingen, van doktersrecepten en diverse medische specialismen en het juiste gebruik ervan.

  • Classificatie van geneesmiddelen

    Categorieën geneesmiddelen, waaronder antibiotica, ontstekingsremmers en antivirale middelen.

  • Verkoopstrategieën

    De principes betreffende klantgedrag en doelmarkten met als doel de verkoop van een product of een dienst te promoten.

  • Materialen voor medische apparaten

    De verschillende materialen die worden gebruikt voor de vervaardiging van medische apparaten, waaronder polymeren, thermoplastische en thermisch hardende materialen, metaallegeringen en leer. Bij de keuze van de materialen moet aandacht worden besteed aan medische regelgeving, kosten en biocompatibiliteit.

  • Wetgeving inzake geneesmiddelenbewaking

    Voorschriften voor beheersing en bewaking van bijwerkingen van geneesmiddelen op EU-niveau.

  • Medische verkoopsector

    Leveranciers, doelgroep, producten en concurrenten op de markt van de medische verkoop.

Vaardigheden

  • Klanten werven

    Activiteiten opstarten om nieuwe en interessante klanten aan te trekken. Vragen naar aanbevelingen en referenties en zoeken naar plaatsen waar potentiële klanten zich bevinden.

  • Gegevens over de verkoop bijhouden

    Het bijhouden van de activiteiten van de verkoop van producten en diensten, het bijhouden van welke producten en diensten waar ze zijn verkocht en het zo goed mogelijk bijhouden van de klantenadministratie, om verbeteringen in de verkoopafdeling te faciliteren.

  • Klanten advies geven over het gebruik van medische producten

    Advies geven aan klanten over het gebruik van medische producten voor verschillende medische aandoeningen.

  • Aankooporders plaatsen

    Overlegging en herziening van de documenten die nodig zijn om de levering van een product van de leverancier tegen een bepaalde prijs en onder specifieke voorwaarden toe te staan.

  • Onderhandelen over verkoopcontracten

    Komen tot een overeenkomst tussen handelspartners waarbij de nadruk ligt op voorwaarden, specificaties, leveringstijd, prijs, enz.

  • Toezicht houden op verkoopactiviteiten

    De activiteiten met betrekking tot de lopende verkoop in de winkel controleren om ervoor te zorgen dat de verkoopdoelstellingen worden gehaald, gebieden voor verbetering beoordelen en problemen identificeren of oplossen die klanten zouden kunnen tegenkomen.

  • Verkoopanalyses uitvoeren

    Verkooprapporten onderzoeken om na te gaan welke goederen en diensten wel en niet goed verkocht werden.

  • Klanten informatie geven over bestellingen

    Bestelgegevens leveren aan klanten via telefoon of e-mail; duidelijk communiceren over prijzen, venzendgegevens en mogelijke vertragingen.

  • Advies geven over eigenschappen van medische instrumenten

    Informatie geven over hoe het medische instrument werkt, wat de kenmerken, voordelen en gebruiksvoorwaarden ervan zijn.

  • Evenementenbeheer uitvoeren

    Alle technische en logistieke aspecten van een evenement plannen en uitvoeren.

  • Proefmomenten in de kleinhandel organiseren

    Proef- en demonstratieactiviteiten organiseren om een product te promoten.

  • Informeren over de wettelijke aspecten van het voorgestelde medische hulpmiddel

    Het gezondheidszorgpersoneel informeren over de klinische tests die op een specifiek medisch hulpmiddel zijn verricht, de juridische documentatie betreffende de verkoopbaarheid en de verkoopactiviteit ervan, en de nodige documentatie ter staving daarvan verstrekken.

Optionele kennis en vaardigheden

werken in een multiculturele omgeving in de gezondheidszorg bioveiligheid in biomedische laboratoria evenementmarketing voor reclamecampagnes plannen bedrijfsplannen voor onlineverkoop ontwikkelen budgetten beheren marktonderzoek uitvoeren marketingplannen voor beurzen ontwikkelen verkooptechnieken technologietrends volgen medische statistiek voertuigen besturen biomedische wetenschappen biomedische technieken socialemediamarketing toepassen technieken voor digitale marketing farmacologie

Source: Sisyphus ODB