Beroep animator
Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.
Animator: Open vacatures
Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.
Actuele vacatures: talent.comKennis
- Recreatieactiviteiten
Het domein en de kenmerken van recreatieve activiteiten voor klanten.
Vaardigheden
- Behoeften van klanten identificeren
Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.
- Gezondheids-, veiligheids- en hygiënewetgeving op het gebied van voedsel naleven
De veiligheid en de hygiëne van levensmiddelen in acht nemen bij de bereiding, vervaardiging, verwerking, opslag, distributie en levering van levensmiddelen.
- Samenwerking tussen de verschillende afdelingen waarborgen
De communicatie en de samenwerking met alle entiteiten en teams in een bepaalde organisatie waarborgen, in overeenstemming met de bedrijfsstrategie.
- Zakenrelaties aangaan
Een positieve langdurige relatie tot stand brengen tussen organisaties en geïnteresseerde derde partijen zoals leveranciers, distributeurs, aandeelhouders en andere belanghebbenden om hen te informeren over de organisatie en haar doelstellingen.
- Op de hoogte blijven van lokale evenementen
De informatie over komende evenementen, diensten of activiteiten opvolgen via het nakijken van informatiedossiers en online communicatie.
- Klanten informeren over wijzigingen en annuleringen van activiteiten
Klanten informeren over wijzigingen, vertragingen of annuleringen van geplande activiteiten.
- Klanten met bijzondere behoeften assisteren
Cliënten met speciale behoeften helpen met inachtneming van relevante richtlijnen en speciale normen. Hun behoeften herkennen en zo nodig adequaat op deze behoeften reageren.
- Naleving van gezondheids- veiligheids- en hygiënenormen waarborgen
Toezicht houden op alle personeelsleden en processen om te voldoen aan de normen op het gebied van gezondheid, veiligheid en hygiëne. De afstemming van deze vereisten op de gezondheids- en veiligheidsprogramma’s van de onderneming melden en ondersteunen.
- Interculturele vaardigheden tonen in het hotel- en restaurantwezen
Constructieve en positieve betrekkingen met interculturele cliënten, gasten en medewerkers op het gebied van gastvrijheid begrijpen, respecteren en opbouwen.
- Gasten bij het entertainment betrekken
Gasten van een inrichting vermaken door hen te betrekken bij activiteiten op het gebied van vermaak, om hun verblijf aangenamer en actiever te maken.
- Amusementsprogramma's ontwikkelen
Boeiende en uitdagende amusementsprogramma’s ontwikkelen, plannen en begeleiden.
- Aan toerisme gerelateerde informatie verschaffen
Klanten relevante informatie verstrekken over historische en culturele locaties en evenementen, en deze informatie op een ludieke en informatieve manier overbrengen.
Optionele kennis en vaardigheden
klachten van klanten afhandelen klantenservice verlenen materiaal met lokale informatie distribueren verkoopstrategieën ten uitvoer brengen gasten begroeten marketingstrategieën implementeren financiële transacties verwerken evenementen evaluerenLoopbaanperspectief
Het beroep animator behoort tot de beroepsgroep Uitvoerend kunstenaars. Uit onderzoek van Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt (2020) is gebleken dat voor deze beroepsgroep de volgende loopbaanperspectieven gelden.
Onderwerp | Aantal banen | Perspectief |
---|---|---|
verwachte uitbreidingsvraag tot 2024 | 3000 | gemiddeld |
verwachte vervangingsvraag tot 2024 | 7600 | gemiddeld |
verwachte baanopeningen tot 2024 | 10600 | gemiddeld |
salarisgroei tijdens loopbaan | zeer hoog | |
uitwijkmogelijkheden naar sector | gemiddeld | |
substitutiemogelijkheden naar opleidingstype | laag | |
samenhang baankans met economie | erg hoog |
Source: Sisyphus ODB