Beroep animator

Animators ontwikkelen en organiseren amusementsactiviteiten voor gasten van een horeca-etablissement. Zij organiseren en coördineren activiteiten om klanten te vermaken.

Animator: Open vacatures

Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.

Actuele vacatures: talent.com

Kennis

  • Recreatieactiviteiten

    Het domein en de kenmerken van recreatieve activiteiten voor klanten.

Vaardigheden

  • Klanten met bijzondere behoeften assisteren

    Cliënten met speciale behoeften helpen met inachtneming van relevante richtlijnen en speciale normen. Hun behoeften herkennen en zo nodig adequaat op deze behoeften reageren.

  • Klanten informeren over wijzigingen en annuleringen van activiteiten

    Klanten informeren over wijzigingen, vertragingen of annuleringen van geplande activiteiten.

  • Op de hoogte blijven van lokale evenementen

    De informatie over komende evenementen, diensten of activiteiten opvolgen via het nakijken van informatiedossiers en online communicatie.

  • Aan toerisme gerelateerde informatie verschaffen

    Klanten relevante informatie verstrekken over historische en culturele locaties en evenementen, en deze informatie op een ludieke en informatieve manier overbrengen.

  • Naleving van gezondheids- veiligheids- en hygiënenormen waarborgen

    Toezicht houden op alle personeelsleden en processen om te voldoen aan de normen op het gebied van gezondheid, veiligheid en hygiëne. De afstemming van deze vereisten op de gezondheids- en veiligheidsprogramma’s van de onderneming melden en ondersteunen.

  • Samenwerking tussen de verschillende afdelingen waarborgen

    De communicatie en de samenwerking met alle entiteiten en teams in een bepaalde organisatie waarborgen, in overeenstemming met de bedrijfsstrategie.

  • Interculturele vaardigheden tonen in het hotel- en restaurantwezen

    Constructieve en positieve betrekkingen met interculturele cliënten, gasten en medewerkers op het gebied van gastvrijheid begrijpen, respecteren en opbouwen.

  • Gezondheids-, veiligheids- en hygiënewetgeving op het gebied van voedsel naleven

    De veiligheid en de hygiëne van levensmiddelen in acht nemen bij de bereiding, vervaardiging, verwerking, opslag, distributie en levering van levensmiddelen.

  • Zakenrelaties aangaan

    Een positieve langdurige relatie tot stand brengen tussen organisaties en geïnteresseerde derde partijen zoals leveranciers, distributeurs, aandeelhouders en andere belanghebbenden om hen te informeren over de organisatie en haar doelstellingen.

  • Amusementsprogramma's ontwikkelen

    Boeiende en uitdagende amusementsprogramma’s ontwikkelen, plannen en begeleiden.

  • Behoeften van klanten identificeren

    Gebruik maken van passende vragen en actief luisteren om de verwachtingen, verlangens en vereisten van de klant naar product en diensten in kaart te brengen.

  • Gasten bij het entertainment betrekken

    Gasten van een inrichting vermaken door hen te betrekken bij activiteiten op het gebied van vermaak, om hun verblijf aangenamer en actiever te maken.

Optionele kennis en vaardigheden

verkoopstrategieën ten uitvoer brengen gasten begroeten financiële transacties verwerken materiaal met lokale informatie distribueren klantenservice verlenen klachten van klanten afhandelen marketingstrategieën implementeren evenementen evalueren

Source: Sisyphus ODB