Beroep afdelingsmanager

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

  • Ondernemend / Artistiek
  • Ondernemend / Conventioneel
  • Ondernemend / Onderzoekend

Kennis

  • Strategische planning
  • Maatschappelijk verantwoord ondernemen
  • Ondernemingsbeleid

Vaardigheden

  • Zakelijke overeenkomsten sluiten
  • Omgaan met managers
  • Beheer op zich nemen
  • Leiding geven aan personeel
  • Verantwoordelijkheid nemen voor het beheer van een bedrijf
  • Betrokken zijn bij de dagelijkse werkzaamheden in het bedrijf
  • Ethische gedragscodes voor bedrijven in acht nemen
  • Financieel plan opstellen
  • Streven naar bedrijfsgroei
  • Gezondheids- en veiligheidsprocedures plannen
  • Verslag uitbrengen over het algemene beheer van een bedrijf
  • Legale bedrijfsactiviteiten garanderen
  • Bedrijfsnormen volgen

Optionele kennis en vaardigheden

financieel risico analyseren boekhouding organisatorische structuur ontwikkelen de financiële situatie van een regio beschrijven nieuw personeel in dienst nemen marketingprincipes organisatorische teams vormen op basis van competenties financiële marktontwikkelingen analyseren toezicht houden op kwaliteitscontroles financieel beheer principes voor bedrijfsbeheer nieuwe regionale contracten afsluiten modellering van bedrijfsprocessen internationale handel voldoen aan wettelijke verplichtingen bedrijfsdoelstellingen analyseren zakelijk inzicht gebruiken businessplannen meedelen aan medewerkers vennootschapsrecht planning voor toetreding tot de markt financiële wettelijke bepalingen strategische bedrijfsbeslissingen nemen financieringsmiddelen beheren met belanghebbenden onderhandelen relaties met klanten onderhouden contacten onderhouden met lokale overheden marketingmanagement een professioneel netwerk ontwikkelen financieel verslag opstellen werksfeer van continue verbetering creëren kostenbeheer financiële informatie samenvatten inspanningen coördineren voor bedrijfsontwikkeling ondernemingsstrategieën ontwikkelen activiteiten delegeren beheer van de leveringsketen doelstellingen voor de middellange en lange termijn plannen financiële prognoses kantoorfaciliteitensystemen beheren richtlijnen van het hoofdkantoor integreren in lokale vestigingen strategische onderbouw integreren in dagelijkse prestaties bedrijfscultuur vormen zakenrelaties aangaan verschillende talen spreken marketingplannen uitvoeren communiceren met de raad van bestuur financiële risico’s beheren leidinggevende voorbeeldrol vervullen in een organisatie organisatorische beleidslijnen opstellen goede praktijken delen met dochterondernemingen personeelsbeleid ondernemingsrecht bedrijfsprocessen analyseren projectbeheer bankactiviteiten communicatie met vreemde culturen tot stand brengen financiële jaarrekeningen bedrijfsleningen kernprestatie-indicatoren volgen contracten beheren jaarrekeningen opstellen prestaties van medewerkers van een organisatie evalueren budgetten beheren activiteiten rond dochterondernemingen strategieën om inkomsten te genereren ontwikkelen businessplannen analyseren op de hoogte blijven van het politieke landschap