Beroep administratief medewerker investeringen
Administratief medewerkers investeringen of beleggingsmedewerkers verlenen bijstand bij het beheer van beleggingen zoals aandelen, obligaties of andere effecten en verrichten algemene administratieve taken in de beleggingssector van een financiële onderneming.
Administratief medewerker investeringen: Open vacatures
Vind je droombaan op Talent.com, een van de grootste vacaturesites ter wereld.
Actuele vacatures: talent.comPersoonlijkheidstypen
Kennis
- Bankactiviteiten
Het brede en voortdurend groeiende scala aan bankactiviteiten en financiële producten van banken, uiteenlopend van persoonlijke bankdiensten, corporate banking, zakenbankieren en private banking tot verzekeringen, valutahandel, grondstoffenhandel en de handel in aandelen, futures en opties.
- Elektronische communicatie
Datacommunicatie via digitale middelen zoals computers, telefoon of e-mail.
- Kantoorsoftware
De kenmerken en werking van softwareprogramma's voor kantoortaken zoals tekstverwerking, spreadsheets, presentatie, e-mail en database.
- Klantendiensten
Processen en beginselen die betrekking hebben op de klant, opdrachtgever, gebruiker en op persoonlijke diensten; daartoe kunnen procedures behoren voor het evalueren van de tevredenheid van klanten of gebruikers.
Vaardigheden
- Routineactiviteiten op kantoor uitvoeren
De werkzaamheden programmeren, voorbereiden en uitvoeren die nodig zijn voor de dagelijkse uitvoering van de activiteiten, zoals de verzending van post, het ontvangen van benodigdheden, de managers en werknemers op de hoogte houden, en ervoor zorgen dat de werking vlot verloopt.
- Papierwerk afhandelen
Werkgerelateerde papierwerk afhandelen en ervoor te zorgen dat aan alle relevante eisen wordt voldaan.
- Post afhandelen
Het afhandelen van post waarbij rekening wordt gehouden met kwesties op het gebied van gegevensbescherming, gezondheids- en veiligheidsvoorschriften en specificaties van verschillende soorten post.
- Instructies implementeren
Schriftelijke of mondelinge instructies kunnen implementeren.
- Gegevens van financiële transacties bijhouden
Alle financiële transacties die in het kader van de dagelijkse activiteiten van een bedrijf worden verricht, bundelen en in de respectievelijke boekhouding opnemen.
- Zakelijke documenten ordenen
Documenten samenvoegen die afkomstig zijn van het fotokopieerapparaat, de post of de dagelijkse activiteiten van de bedrijven.
- Administratieve taken uitvoeren
Het uitvoeren van administratieve taken zoals het archiveren, het typen van rapporten en het onderhouden van postcorrespondentie.
- Verschillende communicatiekanalen gebruiken
Gebruik maken van verschillende soorten communicatiekanalen zoals verbale, handgeschreven, digitale en telefooncommunicatie, met als doel ideeën of informatie uit te werken en uit te wisselen.
- Werkgerelateerde verslagen schrijven
Opstellen van werkgerelateerde rapporten ter ondersteuning van een doeltreffend relatiebeheer en een hoog niveau van documentatie en administratie. De resultaten en conclusies op duidelijke en begrijpelijke wijze opstellen en presenteren, zodat ze begrijpelijk zijn voor een niet-deskundig publiek.
- Berichten aan mensen doorgeven
Ontvangen, verwerken en doorgeven van berichten aan mensen die afkomstig zijn van telefoongesprekken, faxberichten, post en e-mails.
- Informatie geven over financiële producten
De klant of cliënt informatie geven over financiële producten, de financiële markt, verzekeringen, leningen of andere soorten financiële gegevens.
- Financiële diensten aanbieden
Een breed scala aan financiële diensten aanbieden aan klanten, zoals bijstand bij financiële producten, financiële planning, verzekeringen, geld- en investeringsbeheer.
- Financiële transacties verwerken
Beheren van valuta's, financiële omwisselingsactiviteiten, deposito's en bedrijfs- en voucherbetalingen. Voorbereiden van uw gastenaccounts en deze beheren en contante betalingen of betalingen met creditcard en pinpas incasseren.
- Kantoorsystemen gebruiken
Passend en tijdig gebruik maken van de in bedrijfsfaciliteiten gebruikte kantoorsystemen, afhankelijk van het doel, of het nu voor het verzamelen van berichten, het opslaan van gegevens over cliënten of de planning van de agenda is. Dit omvat het beheer van systemen zoals klantenrelatiebeheer, vendor management, opslag en voicemail systemen.
- Rapporten presenteren
Tonen van resultaten, statistieken en conclusies op een transparante en eenvoudige manier aan een publiek.
Optionele kennis en vaardigheden
faciliteiten voor kantoorpersoneel organiseren documenten converteren van analoog naar digitaal effecten financiële informatie verzamelen economie financiële producten financiële transacties traceren post bezorgen financiële markten zorgen dat documenten juist worden beheerd boekhoudkundige technieken communiceren met bankiers communiceren met klantenSource: Sisyphus ODB