Beroep voorman schoorsteenveger

Voormannen van schoorsteenvegers houden toezicht op schoorsteenvegers en coördineren de activiteiten van schoorsteenvegers. Zij verrichten kwaliteitscontroles en zorgen voor de naleving van de veiligheidsvoorschriften.

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Kennis

  • Regelgeving inzake brandveiligheid

    De wettelijke voorschriften voor brandveiligheid en brandpreventie in een pand.

  • Huishoudelijke verwarmingssystemen

    De moderne en traditionele verwarmingssystemen die worden gestookt met gas, hout, olie, biomassa, zonne-energie en andere hernieuwbare energiebronnen en hun energiebesparingsbeginselen.

  • Procedures inzake brandpreventie

    De voorschriften inzake brand- en explosiepreventie en de daarin gebruikte apparatuur, systemen en methoden.

  • Persoonlijk beschermingsmateriaal

    Soorten beschermende materialen en uitrusting voor diverse soorten taken, zoals algemene of gespecialiseerde schoonmaakactiviteiten.

  • Ventilatiesystemen

    De soorten mechanische ventilatiesystemen die de uitwisseling en de circulatie van lucht mogelijk maken.

Vaardigheden

  • Schoorsteenvegers opleiden

    Training en instructies op de werkplek verzorgen voor de pas in dienst genomen schoorsteenvegers, opdat deze in overeenstemming zijn met de werkstandaarden en -procedures van het bedrijf en de industrie.

  • Kwaliteitsnormen voor schoorsteenvegen handhaven

    Handhaven en controleren van de toepassing van de kwaliteitsnormen in de sector door schoorsteenvegers die onder uw toezicht staan.

  • Defecten aan schoorstenen repareren

    De eigenaren van onroerend goed en de betrokken autoriteiten op de hoogte te brengen van eventuele problemen in de schoorsteen.

  • Veiligheidsprocedures bij werken op grote hoogten handhaven

    Alle documentatie en uitrusting plannen en voorbereiden met betrekking tot werken op hoogte en de gevaren ervan om de werknemers onder uw toezicht te informeren en hen instructies te geven over hoe veilig te werken.

  • Klachten van klanten afhandelen

    Klachten en negatieve feedback van klanten beheren om problemen aan te pakken en, zo nodig, te zorgen voor een snel herstel van de dienstverlening.

  • Ventilatiesystemen onderzoeken

    Controleren van de ventilatiesystemen voor operationaliteit en brandveiligheid.

  • Relaties met klanten onderhouden

    Een duurzame en betekenisvolle relatie met klanten opbouwen om tevredenheid en trouw te garanderen door accuraat en vriendelijk advies en ondersteuning te bieden, kwaliteitsproducten en -diensten te leveren en naverkoopinformatie en -service te verstrekken.

  • Activiteiten van schoorsteenvegers coördineren

    Plannen en voorbereiden van het werkschema van schoorsteenvegers onder uw toezicht, om het rendement te bereiken en in te spelen op de eisen en verzoeken van de klant.

  • Resourceplanning uitvoeren

    Een raming maken van de verwachte input in termen van tijd, personeel en financiële middelen die nodig zijn om de projectdoelstellingen te verwezenlijken.

  • Klantenservice verlenen

    Het behouden van de hoogst mogelijke klantenservice en ervoor zorgen dat de klantenservice te allen tijde op professionele wijze wordt verleend. Helpen om klanten of deelnemers zich op hun gemak te laten voelen en speciale vereisten ondersteunen.

Optionele kennis en vaardigheden

advies geven over mogelijke veiligheidsrisico’s betreffende verwarmingssystemen advies geven over energie-efficiëntie van verwarmingssystemen zorgen voor naleving van de milieuwetgeving energieprestaties van gebouwen klein tot middelgroot bedrijf beheren advies geven over verontreinigingspreventie energie zorgen voor de naleving van wettelijke regelingen inzake afval energieverbruik analyseren regelgeving inzake bouwproducten voertuigen besturen inspectierapporten van schoorstenen maken ventilatiesystemen reinigen schoorstenen reinigen vervuiling meten klanten inlichten over milieubescherming milieubeleid

Source: Sisyphus ODB