Beroep 3D modeller

3d-modelleraars ontwerpen 3D-modellen van objecten, virtuele omgevingen, layouts, karakters en 3D virtuele animaties.

Via de uitgebreide beroepskeuzetest kun je zien welke beroepen bij jouw persoonlijkheidsprofiel passen.

Persoonlijkheidstypen

Kennis

  • 3D-belichting

    De constructie of het digitale effect dat verlichting simuleert in een 3D-omgeving.

  • 3D-structurering

    Het proces waarbij een type oppervlak op een 3D-afbeelding wordt aangebracht.

Vaardigheden

  • Grafische 3D-computersoftware bedienen

    Gebruiken van grafische ICT-tools, zoals Autodesk Maya, Blender, die digitale bewerking, modellering, rendering en compositie van grafieken mogelijk maken. Deze tools zijn gebaseerd op wiskundige representatie van driedimensionale objecten.

  • Zakenrelaties aangaan

    Een positieve langdurige relatie tot stand brengen tussen organisaties en geïnteresseerde derde partijen zoals leveranciers, distributeurs, aandeelhouders en andere belanghebbenden om hen te informeren over de organisatie en haar doelstellingen.

  • 3d-omgevingen creëren

    Ontwikkeling van een door de computer gegenereerde 3D-weergave van een omgeving als gesimuleerde omgeving, waarbij de gebruikers interageren.

  • Bestaande gegevens migreren

    Methoden voor migratie en omzetting van bestaande gegevens toepassen om gegevens tussen formaten, opslagsystemen of computersystemen over te dragen of om te zetten.

  • 3D-afbeeldingen maken

    Gespecialiseerde tools gebruiken om 3D-draadmodellen om te zetten in 2D-afbeeldingen met 3D fotorealistische effecten of een niet-fotorealistische weergave op een computer.

  • Polygonale modellering gebruiken

    3D-modellen weergeven door gebruik te maken van lijnsegmenten om hoekpunten met elkaar te verbinden en zo veelhoekige mazen op oppervlakken te creëren.

  • 3D-modellen creëren

    3D-modellen ontwikkelen door eerder ontworpen tekens om te zetten en te digitaliseren met behulp van specifieke 3D-hulpmiddelen

  • Kunstwerken bespreken

    De aard en inhoud van een afgewerkt of te maken kunstwerk introduceren en bespreken met een publiek, kunstdirecteurs, uitgevers van catalogi, journalisten en andere belanghebbenden.

  • 3D-beeldvormingstechnieken toepassen

    Een verscheidenheid aan technieken implementeren zoals digitaal beeldhouwen, curvemodellering en 3D-scanning om 3D-afbeeldingen te maken, bewerken, bewaren en gebruiken, zoals puntenwolken, 3D-vectorafbeeldingen en 3D-oppervlaktevormen.

  • Een 3D-structuurkaart creëren

    Detailkleur of oppervlaktetextuur toevoegen aan een 3D-model of -grafiek op de computer.

  • Creatieve ideeën ontwikkelen

    Ontwikkelen van nieuwe artistieke concepten en creatieve ideeën.

Optionele kennis en vaardigheden

opkomende technologieën php prolog 2d-kunstwerken creëren r ml sober projectbeheer common lisp ict-problemen oplossen asp.net coffeescript lisp technische communicatievaardigheden toepassen illustratiestijlen selecteren pascal computerprogrammering sas language openedge advanced business language python abap scratch socialemediamarketing toepassen java visual basic scala cobol organische 3d-vormen animeren datamining uitvoeren ajax matlab 3d-printproces apl vbscript flexibel projectbeheer smalltalk swift sap r3 erlang javascript geografische informatiesystemen software-interactieontwerp assembly animatieprincipes c# artistieke portfolio's bijhouden microsoft visual c++ ontwerpschetsen tekenen groovy objective-c haskell ruby typescript op processen gebaseerd beheer c++ ict-projectbeheermethodologieën perl

Source: Sisyphus ODB